Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med motor Helikopter Consept 30 SR, SH 37'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med motor Helikopter Consept 30 SR, SH 37'

    Hei.

    Jeg har nettopp kjøpt meg ny motor til min Kyosho Consept 30 SR. det er en SH 37.

    Var å kjørte den med turtall i dag, letta ikke. Det som skjer er at motoren blir fryktelig varm.. Det er så ille at jeg brenner meg på den tingen man skrur dysenåla inn i. Den som stikker ut på forgassern der.
    Jeg har prøvd å øke fuel mengden, men det ble ikke noe bedre.
    Skrudde vel 2-3 omdreininger.

    Det som er gjort.
    Jeg kjører for tiden med 5% nitro. hadde ikke anna fuel. men har dette noe å si?

    For å få motoren til å passe i helikopteret, (viftehuset ble for trangt og lite.) Kappet jeg i vifte huset. Laget to hull på siden akkurat ved siden av der toppen er, men disse tettes av toppen selv. så kappet jeg i underkant, tvers over, rett før huset når toppen. Der stikker den delen som går vidre over toppen kanskje ca 4-6 mm neffor den andre delen av huset. Måtte også kappe litt av hvert vifteblad fordi det skrapet i vifthuset. tok ikke så masse! bare så det ikke treffer viftehuset. Dette er vel stortsett hva jeg gjorde for å få motoren til å passe. Nå er det kvadratisk form på toppen, den motoren jeg erstatet var en WEBRA 32, den er det rund topp på.

    Så nå trenger jeg virkelig hjelp. Jeg letter ikke fordi jeg ikke er erfaren flyver.

    håper noen kan hjelpe.

    Med vennlig hilsen
    Christer

  • #2
    Sjekk at det ikke er noe som sperrer for lufta til/fra vifta...
    Påse at den både trekker luft og kjenn at det blåser over motoren...

    Er toppen på motoren sånn at kjøleribbene gir rom for luftpassasje??

    En annen ting som kan gjøre motoren veldig varm er f.eks. at du kjører med for høy pitch på rotoren, slik at den overopphetes.. Sjekk at du har den pitchen som det skal ha...

    Jeg bruker fuel med 15% nitro og 16% olje og det går bra og gir god kjøling!

    Tips... Legg ut bilde av motorinnstallasjonen, så er det lettere å se om det er noe mekanisk galt....

    Happy flying!!

    Comment


    • #3
      vell, kapping av vifteblader hørtes ikke særlig lurt ut etter min mening.
      Vell å merke all modefisering av viftehus er ikke bestandig av det lureste.

      Har en gnag modifisert et viftehus, vell å merke minimalt med modefisering. Var skråsikker på at ting ikke ble dårligere. Men, den gang ei. Motoren ble enormt mye varmere en normalt.

      Om du og har gått opp fra en .32 motor feks og til en .39 motor trengs det som oftest et mere effektivt kjøling. Om du har kappa litt av vifteblandene har du gjort akkurat det motsatte av det som egentli burde gjøres.
      Samme med å kappe hull i selve huset.
      Tror at feilen ligger der jeg.
      Do it inverted

      Comment

      Working...
      X