Announcement

Collapse
No announcement yet.

Råd om neste modell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Råd om neste modell

    Hei!

    Har gjenopptatt hobbyen etter 20 års hvile. Startet opp igjen med en Worldstar 40, OS 46LA og en FUTABA 6 kanaler. Etter mye simulatortrening (RF G2) var dette rimelig elementært.

    Føler nå behovet for å gå opp en klasse, og vurdere Great Planes UcanDo3D, KvickFly II eller en CAP 232. Har kjøpt en OS 91 FX til formålet.

    Er det noen som har synspunkter eller gode råd i sakens anledning?

    Takk!

  • #2
    Hei
    Jeg kjenner best til UcanDo3D av de flyene her. Flyet er ganske snill å fly med lite utslag og blir rimlig rått med store utslag. Flyet har også meget bra fly egenskaper, så dette kan anbefales...
    Low and slow with power to go !!

    Comment


    • #3
      Takk for svar. Det blir nok UcDo3D.

      rj

      Comment


      • #4
        Re: Råd om neste modell

        Originally posted by Harraball
        Hei!

        Har gjenopptatt hobbyen etter 20 års hvile. Startet opp igjen med en Worldstar 40, OS 46LA og en FUTABA 6 kanaler. Etter mye simulatortrening (RF G2) var dette rimelig elementært.

        Føler nå behovet for å gå opp en klasse, og vurdere Great Planes UcanDo3D, KvickFly II eller en CAP 232. Har kjøpt en OS 91 FX til formålet.

        Er det noen som har synspunkter eller gode råd i sakens anledning?

        Takk!
        Hei!

        Jeg fløy litt for 15 år siden. Nå har jeg øvd i simulator G2 og skal fly min bruktkjøpte Worldstar 40 trainer. Jeg har en OS 46LA og en SC40. Vil det holde med SC40 eller bør jeg dytte inn 46LAen?

        Worldstaren jeg har kjøpt brukt er rigget med flaps. Er det egentlig noen vits med en så lett modell med så store vinger? Kanskje lurt hvis man har med kamerautstyr m.m. på 1-2 kg?

        Comment


        • #5
          Har ikke den store erfaringen selv men jeg ville satsett på .46 motoren for da har du kanskje litt mere krefter til å eventuelt redde deg ut av en uønsket situasjon. eller hvis det er litt vind så har du litt mere å sloss med. Med flaps på denne så bør du kunne lande nesten i gå hastighet tror jeg. Skal prøve flaperon på carosel´n min til helgen og det blir morsomt for den kan lande ganske sakte som det er.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Hvis du vil ha mere krefter bør du sette inn SC motoren, jeg har prøvd begge de motorene i samme flyet og det er ikke tvil om at SC40 er sprekere enn OS46LA. Men på den annen side så er nok OS motoren enklest å ha med å gjøre og mere driftsikker.
            Align T-Rex 450
            Fizza elektrofly
            JR 9xII

            Comment


            • #7
              ok tok vel feil der . men jeg ville valkt den sprekeste motoren. har selv en sc40 og den starter og går som en klokke hver gang og har faktisk aldrig stoppet for meg i luften. noe ASP .61 motoren jeg har gjør både titt og ofte.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment

              Working...
              X