Announcement

Collapse
No announcement yet.

første fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • første fly

    Hei, jeg tenkte å prøve ut modellflying og da lurte jeg på om denne pakka var noe å starte med.

    SEAGULL Arising Star Trainer 300 ARF fly, SC 40A MKII motor, Hitec Laser 4 FM sender, Hitec HF04MI mottaker, 4 servoer, glødeplugg, gløder med lader, 1 liter fuel, fuel fylleflaske, batteripakke 4,8V 600mA til 3950kr

  • #2
    Fly og motor er ok men du bør kanskje høre vilken pris du eventuelt må gi for å få med Laser 6 isteden.

    Som andre har nevnt her på forumet vil en 4 kanals radio fort bli for lite hvis man skal ha retracts eller flaps. I tillegg har du på 6 kanaleren mulighet for V-hale mix , du har dual-rate på høyde og balanse ror, ATV på høyde,side og balanseror (utslagsbegrensning) og EPA på throtle (stopp punkt for gasspådrag for full/tomgang).

    Mener også at Laser 6 leveres med bedre servoer.

    Ellers lykke til med hobbyen.

    Mvh
    Espen
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Prisforskjell på Hitec Laser 4 og Laser 6 er ca 400kr.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #4
        Det er helt konge at man kan komme i lufta med et 40-fly for under 4000. Men kjøp ei kanne fuel i tillegg, 1 liter er borte bare på innkjøring

        Lykke til!
        MVH

        Jon Gunnar Wold

        Comment


        • #5
          kjøpte den i dag med laser 6 pluss at jeg fikk 4 l fuel istedefor 1. Det ble 300kr mer!

          Comment


          • #6
            Originally posted by kali
            kjøpte den i dag med laser 6 pluss at jeg fikk 4 l fuel istedefor 1. Det ble 300kr mer!
            Helt suverent! Hold oss orientert om hvordan fremdriften din er da

            Comment


            • #7
              Hei!
              Jeg skal kjøpe meg mitt første fly nå. Hvor kjøpte du, og hva ble prisen til slutt?
              Vurderer å kjøpe en jupiter jeg. MEn vet ikke om jeg skal kjøpe en laser 6 eller gutse med en Eclipse 7.
              Any thoughts?
              Bjørnar, Trondheim
              bkhans-1@broadpark.no
              Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
              Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

              Comment


              • #8
                Originally posted by Bit
                Hei!
                Jeg skal kjøpe meg mitt første fly nå. Hvor kjøpte du, og hva ble prisen til slutt?
                Vurderer å kjøpe en jupiter jeg. MEn vet ikke om jeg skal kjøpe en laser 6 eller gutse med en Eclipse 7.
                Any thoughts?
                Jeg har en jupiter, det var mitt første fly som jeg lærte med å fly med. Jeg kjøpte med en radio som ligger i samme klassen som laser 6, noe som jeg angret på, tenkte jeg kunne spare litt på radio...... Vokste fort ut av den, så nå sitter jeg med en Eclipse. På et jupiter fly er kansje ikke behovene for noen avansert radio så stort, men blir man bitt av basillen kan det være lurt å legge noen kroner mer i på radio i samme slengen.
                Low and slow with power to go !!

                Comment


                • #9
                  Ser av internettsidene til noen av modellbutikkene at du får Eclipsen for under 3.000,00. (sjekk ut Smallsize, Martinsen Hobby, RCflight.com,
                  Nortrading og RCModeller.net)Det betyr at du betaler kun 6-800 i tillegg.

                  De pengene vil være vel anvendt hvis du fortsetter med hobbyen og det er ikke noe problem å få solgt radioen hvis du ikke vil fortsette.

                  Har selv en Laser 6 som fungerer helt greit men jeg ser allerede nå endel begrensninger når du bruker flere fly (har 2 selv - hvor jeg må servoreversere balanse og høyderor for å kunne bytte modell).

                  Uansett hva du velger så anbefaler jeg ikke noe mindre en 6 kanaler med dual rate, V-tail mix og Flaperon, ATV på høyde, side og balanse + EPA på throtle. Og den må ha servoreversering på alle kanalene som er lett tilgjengelig. I tillegg bør skifte av krystaller være enkelt, ihvertfall hvis flere i klubben har samme frekvens. Hitec har enkel tilgang med plugg inn i front på sender og i toppen på mottakeren.

                  Uansett - lykke til med modellhobbyen!

                  " En crash er bare et lite hinder på veien til å greie det"

                  Mvh
                  Espen
                  Espen Kvien
                  Gruppeleder F3A
                  Vingtor RC Club
                  f3a.norge@gmail.com

                  Mange fly og mye moro

                  Comment


                  • #10
                    Eg har nettopp kjøpt meg en Accipiter Badius på Alpsoy Makina Dental | Mikro Motor | 2014 | Anasayfa Veldig billige fly, og rask levering! men eg kræsja d med en gang... har prøvd å fiksa vinga som knakk... skal prøve igjen...

                    Comment


                    • #11
                      Få hjelp av en erfaren flyger via trainer kabel eller øve på simulator så sparer du deg mye penger og tid....
                      Low and slow with power to go !!

                      Comment


                      • #12
                        Hva var det som gikk galt? Det flyet du kjøpte er vel med 3 kanaler, høyde, side og motorregulering.

                        Den feilen som jeg slet mest med i begynnelsen (fløy med balanseror) var å bruke høyderor sammen med balanseroret når man svingte. Dette vil man også oppleve når man bruker sideror at den legger seg over på siden og vil dykke. Det andre som jeg syntes var vanskelig var å begrense stikkebevegelsene - det ble veldig mye i ytterpunktene som medførte stressflyging. Det blir som andre har sagt her på forumet at til å begynne med bestemmer flyet hva du skal gjøre men etter hvert er det du som bestemmer hva flyet skal gjøre.

                        Lim sammen flyet og hiv deg ute i det igjen - jo fortere jo bedre.
                        Espen Kvien
                        Gruppeleder F3A
                        Vingtor RC Club
                        f3a.norge@gmail.com

                        Mange fly og mye moro

                        Comment


                        • #13
                          Hei jeg kjøpte denne pakka selv.. er veldig fornøyd. prisen er jo god den å da du får med mer på kjøpet enn det jeg gjorde...

                          Comment


                          • #14
                            Flyr Arising star selv og kan ikke få fullrost det. Du har mye morsom flyging foran deg!

                            Comment

                            Working...
                            X