Announcement

Collapse
No announcement yet.

Balanseror på høyre stikke - eller?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Balanseror på høyre stikke - eller?

    Bare et spørsmål:
    Er det standard å ha balanse- og høyderor på høyre stikke, og side og throttel på venstre?
    Eg er litt snill.

  • #2
    Ja...

    Er nok det de aller fleste bruker, ja...


    Knut Erik

    Comment


    • #3
      Viss eg ikkje blander er det to måter en stikke radio er konfigurert.
      Mode 1 og Mode 2.
      Mode 1 har balanse- og høyderor på venstre stikke, og side og throttel på høgre stikke.
      Mode 2 har balanse- og høyderor på høyre stikke, og side og throttel på venstre. Her i europa bruker vi hovedsaklig mode 2 sendere (t.d kan min Hitec Prism 7x omprogrameres mellom mode 1 og 2, ein flytter berre fjørene på stikkene om kvarandre).

      Mode 1 var mykje brukt i USA og asia før (har eg inntrykk av) og Mode 2 har hovedsakligt vert brukt i europa, har inntrykk av at Mode 2 sakte men sikkert erobrer verden.
      Siste avsnitt er ikkje bokstaveleg viten men slik eg har oppfatta det, viss nokon veit dette heilt sikkert hadde det vore kjekt om dei skreiv ned nokre linjer om dette.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #4
        Hallo!

        Jeg lærte å fly i Singapore i '89, og flyr av den grunn med throttle og balanseror på høyre stikke og høye+sideror på venstre.... Når jeg hjelper andre, flyr jeg på "normal"-mode. Jeg har fått en del kommentarer på modusen, men så slipper jeg å låne bort fly da
        En spennende side ved dette er når jeg flyr mine og andres fly om hverandre.. Tar jo litt tid å koble om hjernen

        Mvh. Sir Crashalot
        Audun Thinn
        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

        Comment


        • #5
          Originally posted by Vingemutteren
          Mode 1 har balanse- og høyderor på venstre stikke, og side og throttel på høgre stikke.
          Mode 2 har balanse- og høyderor på høyre stikke, og side og throttel på venstre.
          Riktig, bortsett fra at Mode1 har throttel og balanseror på høyre stikke.
          MVH

          Jon Gunnar Wold

          Comment


          • #6
            Stemmer det Jon? åssen klarer Thinnthinn å koble om hodet, det lurer jeg på?
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

            Famous last words? Hey watch this!

            Comment


            • #7
              "No brain - No pain".......
              Audun Thinn
              Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

              Comment

              Working...
              X