Announcement

Collapse
No announcement yet.

motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • motor

    ernybegynner og lurer på om det skal være filter på motoren?
    har en sc40

  • #2
    Hvis du med filter mener drivstoffilter så er svaret absolutt JA. Hvis du har en ARF model så er det mest sansynlig at klunken(metallbiten i tanken som sørger for at slangen alltid ligger på tankens laveste nivå) ikke har påmontert filter.

    Du har to muligheter enten bytte klunken til en annen hvor det er påmontert filter eller sette på ett mellom tanken og forgasseren.

    Hvis du ikke har filter vil sansynligheten for å få rusk i forgasseren være store.

    Var det luftfilter du mente så er ikke det vanlig på flymotorer - det er mest brukt på biler.

    Eller så kan jeg nevne at de fleste løse tanker du får kjøpt har klunk med filter.

    Mvh
    Espen
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Hvis du med filter mener drivstoffilter så er svaret absolutt JA. Hvis du har en ARF model så er det mest sansynlig at klunken(metallbiten i tanken som sørger for at slangen alltid ligger på tankens laveste nivå) ikke har påmontert filter.

      Du har to muligheter enten bytte klunken til en annen hvor det er påmontert filter eller sette på ett mellom tanken og forgasseren.

      Hvis du ikke har filter vil sansynligheten for å få rusk i forgasseren være store.

      Var det luftfilter du mente så er ikke det vanlig på flymotorer - det er mest brukt på biler.

      Eller så kan jeg nevne at de fleste løse tanker du får kjøpt har klunk med filter.

      Mvh
      Espen
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #4
        var drivstoffilter.
        Det var ikke med så da må jeg vel kjøpe det på mandag.
        Blir tredje gangen jeg drar til trondheim for å skaffe deler på ei uke.
        Når jeg kjøpte fly glemte de å sende med forgasser, da jeg hentet forgasser'n så var det ikke med noe skru å feste den med.

        Comment


        • #5
          Hej!
          Använd ALDRIG ett bränslefilter i modellen (mellan tank och motor).
          Istället ska du filtrera bränslet när du tankar! Köp ett mindre bensin filter på en bensinstation.
          Du ska montera detta filter i bränsledunken du har i mecklådan...
          Att släpa med sig ett bränslefilter upp i luften ...i modellen ....som förr eller senare kommer att läcka eller bli igensatt är ingen bra ide!

          Hälsningar!
          Jan K
          Jaka

          Comment


          • #6
            Jeg har aldri brukt filter mellom tank og forgasser! Derimot husker jeg i blant å ha på filter på slangen til fuelkanna når jeg fyller..... og kommer nok aldri til å bruke filter unntatt hvis det er pumpe på motoren!
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Det er en utstrakt diskusjon om bruk av filter mellom tank og motor.

              Mange filtrerer fuelen godt FØR den fylles på tanken.

              Leste i et eller annet blad en oppskrift for dette:
              - Grov filter som klunk i fuel kanna,
              - mellomfilter før pumpa, type papir til 19,90 på Biltema e.l.
              - finfilter etter pumpa, dette tar seg av det som ikke har blitt fjernet før og evt. partikler som oppstår i pumpa (tannhjulsslitasje)

              I flytanken brukes ren klunk som vekt og slange direkte til forgasser.
              Dette fjerner noen potensielle lekkasjesteder og bremser ikke fuelen på noen måte mellom tank og forgasser.

              Jeg synes dette høres så fornuftig ut an jeg kommer til å benytte meg av denne metoden etterhvert.

              For all del, bruk IKKE filterklunk dersom du fyller i forgasserslangen. Alle urenheter du får med fra kanne, dersom det ikke filtreres, havner på gal side av filteret ved fylling, og gjett hvor neste stopp for urenhetene er.

              Riktig svar: Forgasseren

              Filterklunk må bare brukes når en har 3-slange system.
              -/-- --\\-

              Jon @

              Comment

              Working...
              X