Announcement

Collapse
No announcement yet.

WM F3A Polen i gang nå!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • WM F3A Polen i gang nå!

    Første omgang fløyet igår, hvis jeg har tolket programmet riktig. Håper de legger ut resultater underveis!

    Se bilder: Strona nie została znaleziona – Aeroklub Polski
    (Bilde Nr 3 tror jeg er Ola's Synergy, med Knut Franzen's to modeller i bakgrunnen.)

    Offisiell side:
    Strona nie została znaleziona – Aeroklub Polski

    Heia Norge!!!
    MVH

    Jon Gunnar Wold

  • #2
    I år bruker Jason Schulman (representerer USA) et batteridrevet fly. Ifølge andre deltakere har dette flyet like mye trekk-kraft som fly som bruker OS 140RX og YS 140DZ. Kanskje vi ser begynnelsen på en liten revolusjon innen pattern? Dette vil vel i så forplante seg til oss andre og etterhvert.
    (Jeg bytter gjerne ut motorene mine dersom det finnes el-alternativer som gir samme kraft til samme pris)

    Kjartan
    mvh Kjartan

    Comment


    • #3
      Hørte rykter om Jason's fly ja, blir spennende å se hvordan det bærer seg ad! Ihvertfall ingen startproblemer i readybox. Men hva skal fuelfabrikkene leve av mon tro :P
      MVH

      Jon Gunnar Wold

      Comment


      • #4
        Himmel og hav, de har jo sortert lista etter deltagernummer. Vansinn!

        Tror jeg har greid å ta ut de ti beste, ser ut som alle har fløyet to omganger alt. Noen overaskelser ser det ut som det kan bli. Matt-klanen er ikke blandt de ti beste, det må være første gang på flere år! Men det endrer seg fort

        1089 Somenzini
        1081 CPLR
        1056 Akiba
        1044 Shulman
        1038 McMurtry
        1029 Hyde
        1022 Benincasa
        1006 Beschorner
        996 Silvestri
        995 Stephane Carrier FRA

        Ola's plassering foreløpige plassering har jeg ikke regnet ut men har ligger foran Roland matt, de har 960 og 956 poeng!
        MVH

        Jon Gunnar Wold

        Comment


        • #5
          Meningsløst å rangere pilotene etter 2 omganger fordi de flyr for 4 forskjellige dommersett (1 nytt dommersett for hver omgang, pilotene inndelt i 4 puljer). I tillegg skal poengene etter 4 omganger justereres med en såkalt TBL algoritme som glatter ut dømming
          som er såkalt "biased", dvs dommere som favoriserer enkelte piloter.

          Resultatene så langt er mao bare en indikasjon på hva som blir utfallet.....
          Roland Matt har hatt ett motorkutt og kommer garantert til å klatre.

          ois
          hilsen

          ois

          Comment


          • #6
            Men det er spennende allikevel! I EM ifjor ble det ikke så store endringer i listene etter innledende runder så det gir et lite hint.

            Leste akkurat om Roland's motorkutt, det stiller saken i et annet lys ja. Det sies at han fløy helt gudommelig. Finnene rapporterte at en Danske glapp modellen og fikk propellen i kneet, måtte på sykehus og sy. AU!
            MVH

            Jon Gunnar Wold

            Comment

            Working...
            X