Announcement

Collapse
No announcement yet.

Irvine 46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Irvine 46

    Noen som har noen erfaringer med Irvine 46?


    Thomas
    Hilsen Thomas
    Jupiterpilot

  • #2
    Jepp, lurer jeg også på. funderer på en Irvine 53 MKIII eller hva den nå heter ( er vel i prinsippet akkurat samme motor) til en Laser 3D ARF som etter sigende nå endelig skal være rett rundt hjørnet (den har jeg ventet på lenge)
    Er spesielt interessert i hvor stabil den er på tomgang og throttel egenskapene... samt mellomregisteret. krefter nok regner jeg med att det er.
    mvh MM

    Comment


    • #3
      Hei...
      Har ikke er erfaring med 46, men god erfaring med 53, meget stabli tomgang, gode trottel egenskaper og sterk i hele registeret. Meget lett å justere og lettstartet. Liker litt store propeller. Og den er stillegående.
      Low and slow with power to go !!

      Comment


      • #4
        Hei

        Må bare si jeg har erfart det samme som Sportive: en på stripa vår har Irvine 53 i nesa på en Extreme Lite, og den fungerer helt utmerket. Har selv en Irvine 25 i en Grokker, og de få gangene den har vært brukt har den fungert helt etter boka. Regner med 46 er like bra..
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Motoren går glimrende. Slet litt med å stille tomganagen... På min speed air 40 ser 11x7 propell ut til å være passe.
          Hilsen Thomas
          Jupiterpilot

          Comment


          • #6
            Hei! Har hatt Irvine 53 i et par år. Det har vært en og opplevelse. Men Ingen skal ta i fra Irivne for effekten. Motoren er helt rå i forholdt til strl. og trottler bra, hvis du justerer rett Det eneste ankepunktet jeg vil si er at en må kanskje være enda mer forsiktig ved innkjøring med Irvine enn med feks. OS. Min Irvine var nemmelig råhard i komp og tilpassning. Men ikke noe problem så lenge en kjørte den forsiktig inn.

            Det kom også av og til noen irritasjonsmomenter på motoren: For det første så datt skruen som sitter i styresporet på forgassertønna av etter mange timer....denne ble erstattet. Det neste var at tomgangsskruen blei fryktelig løs, så den begynte å justere seg selv...derrav en del nødlandinger etter motorkutt... Måten jeg løste dette på var å ripe litt på gjengene, så var den som ny Dvs. at justeringen gikk tregere ihvertfall

            Men i det store og hele så er jeg imponert over hvor lenge motoren holdt---og den holder den dag i dag au

            Min Irvine stod i en T34, og hadde utrolig mange arbeidstimer i lufta (nå er desverre fly og motor solgt grunnet nye prosjekter)

            Men skal ikke se bort i fra at det kanskje blir Irvine neste gang også

            Comment


            • #7
              Jeg har alltid vært en "OS-mann", helt til jeg kjøpte en brukt Magic 3D med en Irvine 46 i nesa... Har bare gode ting å si om denne motoren, og bruker den sommer som vinter...

              Muligens litt mer følsom på dyse-innstillingene enn en OS 46FX, men ikke noe problem når man får prøvd den litt frem og tilbake..

              Går som ei klokke iallefall..
              Mvh.
              Kenneth Sørensen

              Comment


              • #8
                Irvine 53 bestilt... gjennomgående positive tilbakemeldinger, artig og prøve ett nytt merke også . skal i snuta på en Laser 3D etterhvert,
                Dessuten har jeg en Tai Ji 40 som snart er flyklar forhåpningsvis... (se klassiske tabber) passer vel greit inn der også.
                Skal komme med en tilbakemelding når jeg får testet Irvinen

                mvh MM
                mvh MM

                Comment

                Working...
                X