Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skjøte stykke mellom potte og motor.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skjøte stykke mellom potte og motor.

    Hei,

    kjøpte meg et skjøte stykke i går som jeg trenger for å få potta flyttet litt lengre ut på siden av flyet for å slippe å skjære for mye i cowling. Jeg har en SC61 motor og brukte et OS skjøte stykke siden SC ikke lager disse lengre (!!! iflg. SmallSize). Butikken sier at disse skjøte stykkene til OS og SC går om hverandre men jeg er litt usikker siden hullet i skjøte stykket er vesentlig mindre en utblås åpningen og åpningen i potta. Slik det ser ut for meg så vil skjøte stykket virke som en plombe på motoren. Har kun innkjørt denne motoren og den gikk da som ei klokke på tomgang, når jeg startet den i går med dette skjøte stykke så begynte den å hoste på tomgang og trottlet ikke skikkelig.

    Har tenkt å frese litt større åpning, har noen et tips før jeg ev. gyver løs på saken med min dremel ?


    -Ulldott

  • #2
    Det er nok en god ide og få riktig størrelse, enten ved å skaffe riktig avstandsstykke eller bruke Dremel hvis det blir nok metall igjen i avstandsstykket til å tåle vibrasjonene som blir. Alternativt se om du kan få tak i avstandsstykke til OS 91, det er større i hullåpning, men lik avstand på fester ellers.

    mvh
    Alf
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment

    Working...
    X