Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flate Hjul!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flate Hjul!

    Jeg har nettopp kjøpt meg et fly som var stort sett ferdig bygget.
    Det har vært lagret i ca.6 år stående på hjulene.
    Det har resultert i at hjulene er blitt flate der trykk punktet har vært!
    Er det noen som har en ide på hvordan jeg kan få hjulene "runde" igjen?
    Hilsen Roy T.

  • #2
    Regner med at du har skumgummihjul. Tror de vil rette seg ut av seg selv etter en liten stund ( dette har skjedd på et av mine fly).

    Ellers er det ingen katastrofe om det er noen flate punkter på hjulene, tror neppe du vil merke mye til det.

    mvh
    Kjartan
    mvh Kjartan

    Comment


    • #3
      Hjul koster ikke mye. Kjøp nye om de ikke duger.
      Mvh
      Lars Erik Arntsen

      Comment


      • #4
        Hallo!
        Hjulene vil sansynligvis "rette" seg ut igjen, men du vil få problemet igjen(og igjen og igjen..). Jeg har samme problem på et av mine fly, og endte med å lagre det stående på vingetuppen (Henges i taket, på veggen e.l..).
        MEN, jeg heier jo litt på "kjøp ny" løsningen
        For min del kjøpte jeg "super-lette" hjul, så jeg gidder ikke å skifte til noe tyngre. Hvis ikke dette er kritisk, gå for "Tally-ho" sin løsning.
        Audun Thinn
        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

        Comment


        • #5
          Ja det er klart den letteste løsningen er å kjøpe nye hjul men disse hjulene har en spesiell profil så da har jeg lyst å få tak i identiske hjul.
          Disse hjulene er Aviomodelli hjul,samme merke som modellen (Cessna Cardinal). Skal prøve å varme opp å legge dem i press!

          Comment


          • #6
            Jeg gjorde en annen ting som funka bra jeg... Jeg la dem i bløt og klemte på de, tok de opp og klemte ut mesteparten av vannet, så lagde jeg en aksling av en holder til et dremel-verktøy og satte de på drillen og lot de surre rundt til de var tørre... No more flatspots...! Enkelt, billig og greit.. Funker hver gang!

            Nå har jeg laget meg holder til de fleste flyene slik at de ikke hviler rett på hjulene! Også å anbefale... Litt balsa og furulister... Voila..

            Comment

            Working...
            X