Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hitec eclipse 7 vs. Futaba FF6-6x super

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hitec eclipse 7 vs. Futaba FF6-6x super

    Heisann
    Jeg skal kjøpe meg ny sender,og har sett på Hitec eclipse 7 og Futaba FF6-6x Super ,da de ligger i mitt pris område(ca3500,-),men jeg er litt usikker hvem av de to jeg skal velge.Har tenkt å starte med fly,har båt nå. Jeg vil også ha mulighet til å fly hellikopter senere.Er det noen som har noen erfaringer og kan gi meg noen anbefalinger på hvem av de to senderne jeg skal velge?

    Mvh.
    Morgan

  • #2
    Hei..
    Jeg har hitec eclipse 7 selv og er fornøyd med den, men de med heli sats bruker ofte dyrere JR og Futaba. En kompis bruer hitec på sitt heli og det fungere bra. Kjenner ikke til den futaba senderen du nevner her. Jeg synes at du får mye for pengene om du kjøper hitec.
    Low and slow with power to go !!

    Comment


    • #3
      Hitechen er bra, men etter hva jeg har lest av heli-gutta her på forumet, er den ikke presis nok til heli flyving. Så da er nok futabaen hakket bedre. Let litt rundt på forumet, og du finner masse infor om sender valg for heli mm.

      Comment


      • #4
        Takker for svar.Det med å fly helikopter var ikke noe must.Tenkte bare at hvis jeg en gang i fremtiden hadde lyst til å prøve det så hadde jeg hatt muligheten uten å bytte radio.Den skal brukes primært til båt og fly.

        Mvh.
        Morgan

        Comment


        • #5
          Du kan evt. også sjekke Ute av drift Der er det flere som selger nesten nye radioer mm. til en bra pris.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Morgan
            Det med å fly helikopter var ikke noe must. Tenkte bare at hvis jeg en gang i fremtiden hadde lyst til å prøve det så hadde jeg hatt muligheten uten å bytte radio.
            Når du en gang i framtiden prøver Heli vil du ikke gå tilbake til fly...
            Theodor Bastberget

            Airplanes are for people who can't fly helicopters!
            http://www.modellhelikopter.no

            Comment


            • #7
              Originally posted by Morgan
              Den skal brukes primært til båt og fly.

              Mvh.
              Morgan

              Du bør være oppmerksom på at det er forbudt å kjøre båt på modellflyfrekvenser.

              Sverre
              Real airplanes have two wings and round engines

              Comment


              • #8
                Du bør være oppmerksom på at det er forbudt å kjøre båt på modellflyfrekvenser.

                Sverre
                Godt poengtert! Viktig å holde seg til tillatte frekvenser.

                Comment


                • #9
                  Det viste jeg ikke.Er det noen sted jeg kan finne ut hvilke frekvenser jeg kan bruke på båt,og hvem jeg kan bruke på fly.Og hvordan skulle jeg ha fått vite det om ingen hadde nevnt det her.Det er jo ikke alle som driver med RC som er innom dette forumet.

                  Mvh.
                  Morgan

                  Comment


                  • #10
                    Hei...
                    Her finner du oversikt

                    http://www.rchobby.org/nyheter.php?category=3&id=5
                    Low and slow with power to go !!

                    Comment


                    • #11
                      Hei, hvis du ikke planlegger å fly i nærheten av der folk kjører modellbil og båt, kan du bestille sender på 40Mhz bandet (husk å holde deg utenfor fly delen av 40Mhz bandet), eller enda bedre sjekk om produsenten av den senderen du vil ha kan levere krystall til kanal 91-99 på 35Mhz bandet, for da kan du kjøpe vanlig flystyring og bare kjøpe ekstra krystall sett til kanal 91-99 og kjøre så mye båt/bil du ønsker. se http://www.rchobby.org/nyheter.php?category=3&id=5 (samme som ovenfor)
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

                      Famous last words? Hey watch this!

                      Comment


                      • #12
                        Se også nøye på hva som følger med. Hvis den ene radioen har kulelager servoer så hadde jeg valgt den. Det har mye å si!
                        MVH

                        Jon Gunnar Wold

                        Comment

                        Working...
                        X