Announcement

Collapse
No announcement yet.

Første VT for meg!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Første VT for meg!!

    Hallo!
    Etter mye frem og tilbake hva nerver og selvtillit angikk, reiste jeg i helgen til Krokstad der Vingtor R/C arrangerte vingtreff og landingskonkurranse...
    Dette skulle være min første vingtreff konkurranse, så nervene var på topp
    Vinden gjorde sitt til at nervene ikke roet seg, men stemningen blant de få utskremte var på et særdeles høyt (og mææget koselig) nivå.
    Det var tre flotte omganger, der jeg synes nivået var utrolig bra. Her lærte jeg masse!
    Det var til og med lagt inn pølse-pause etter 2. og 3. runde..
    Landingskonkurransen var en del av programmet (sluttfasen ja..), og det passet utmerket. Riktignok ble jeg litt ivrig på å treffe 10'er merket ved første landing, slik at vingen fikk en ørliten trøkk av hjulet, men det var værdt det! Fløy jo like herlig etterpå allikevel (lykkelig uvitende om skaden).
    (Fikk jo ikke høyeste score for stil, noe jeg syntes var DYPT urettferdig, da det lydmessige (les balsa-knuse-lyd) burde telle i min favør... Det samme gjaldt stopping av motor ved hjelp av rullebanen..).

    Må bare si at konkurransen fristet til gjentakelse, og at mye av nervene var helt uten grunn!! Det var jo bare en koselig gjeng piloter som hygget seg på stripa! Værre var det ikke!
    Og programmet, det ser man gjennom i bilen på vei til konkurransen...

    PS: På trass (nesten i alle fall) stilte jeg med min kjære CG Ultimate, grunnet diskusjon om dobbeltdekkere i konkurranse-sammenheng

    Mvh.
    Sir Crashalot
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

  • #2
    Morro å høre at det var gøy. Har selv, ennå ikke, prøvd meg på noe konkurranser, men det kommer nok.

    Artig man legger inn slik innlegg, vi har jo liksom blitt en stor familie...

    Og programmet, det ser man gjennom i bilen på vei til konkurransen...
    Nå satt jeg faktisk å lo her på kontoret

    Comment


    • #3
      Hei ja...
      Det er jo nesten så man burde hatt "blomst i knapphullet" eller noe, så man kjente igjen hverandre!
      For min del traff jeg en annen her fra forumet på lørdag (takk for kampen Jon..). Hyggelig bekjentskap!

      Jeg synes flere burde prøve konkurranser da. Det var jo knall gøy, og ikke det minste skummelt! (ok, litt da, men det var jo bare i begynnelsen).

      Mvh.
      Sir Crashalot
      Audun Thinn
      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

      Comment


      • #4
        Tjena Mr. to-dekker! Takk for sist og gratulerer med innsatsen!

        Det ble tett i toppen på resultatlista i landingskonk'en men noen (ahem) måtte jo vinne.

        Jeg er skuffa over mine egne elendige resultater i VT, 4. plass av 5 var ikke helt det jeg hadde tenkt meg, men siden det blåste så veldig har jeg nok av unnskyldninger dersom jeg får pinlige spørsmål

        Håper det ga mersmak med vingtreff! Jeg prøver å få dratt på Jarlsberg Søndag 21/9, kanskje du kan stille opp for å forsvare 2-dekkernes ære?
        MVH

        Jon Gunnar Wold

        Comment


        • #5
          Takk for sist ja!
          Joda, ørlitegrann vind var det jo... :P -Heia store modeller...
          Skulle mer enn gjerne vært med på Jarlsberg 21., men av en eller annen grunn tar jeg meg en uke ferie i Modena-distriktet i Italia akkurat da -Trist..

          Apropos landingskonkurransen ja.. Jeg fikk til og med en "død" landing, men synes jeg hevdet meg nok for det! Jeg husker ikke poengene jeg, men de blir vel lagt ut en vakker dag??

          Av to-dekkerenes ære skal jeg nok komme sterkere tilbake ved en annen anledning! Er i design-fasen med en 2-dekker F3A, så me fesjå..
          Jeg stiller vel muligens med to Ultimater på Notodden 13-14 september også
          Der blir det sikkert halsbrekkende stunts, jubalong og mye flott å se på fra mange hold tenker jeg! (I år som i fjor som i forrifjor som i forriforri... osv..)
          Vi sees vel uansett der?? -eller til helgen på Øvrevoll?
          Ellers kan det hende jeg popper innom Vingtor i kveld. Hørte rykter om møte... Må jo finne ut om medlemskap er noe for meg!

          Mvh.
          Sir Crashalot
          Audun Thinn
          Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

          Comment


          • #6
            Øvrevoll utgår dessverre for meg, men Notodden er "kanskje".

            Det er klubbmøte med fri flyging på Vingtor ikveld kl 17, jeg stiller med flunkende nytt fly, ny radio og ny motor. Bena har allerede begynt å skjelve.

            Hvis du vil se meg fly med elvis-shake i beina så møt opp!
            MVH

            Jon Gunnar Wold

            Comment


            • #7
              Man kan jo ikke annet enn å glede seg til det!!
              -Skal jeg ta med lyd-anlegg med Elvis CD så illusjonen blir total??
              PS: La de trange pølseskinnsbuksene ligge hjemme......

              Hva er det for doning forresten??

              Mvh.
              Sir Crashalot
              Audun Thinn
              Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

              Comment


              • #8
                Vingtreff!

                Heisann!!

                Kjempeflott å høre at folket begynner å bli sugne på konkurranse!! Som Jon sa da jeg traff han på NM: "Når man begynner å trene på konkurranse, slutter man å krasje..." og det er sant!!

                Hvor finner jeg oppdatert terminliste over vingtreff\nordic-arrangementer..?

                -Alexander

                Comment


                • #9
                  Konkurranser biter ikke! Og la deg ikke skremme av at det er noen få som stiller med megakjerrer med 140-motorer og et dusin servoer ombord.. gøy med konkurranser uansett

                  Et sted å se etter terminlister er på de forskjellige klubbsidene til klubber i nærheten av der du bor.. sjekk: http://rchobby.org/rcyellowpages/
                  NLF har egen link til terminlister, men det har en tendens til å bli mest de store stevnene som annonseres der, NM etc... det samme som står i MI.

                  Vet at aerobatic.alex ikke går av vegen for et par tusen kilometer reising for å fly heller.. sjøl om han får bank av nordlendingan NESTEN pallplass er bra nok det vel?

                  Klubbene burde arrangere flere VT og evt Forus/Sportsman-konkurranser MED instruksjoner for å få folket til å fly litt mer strukturert. Gjerne kombinert med landingskonk som er morrro. Bare ikke la konkurransene ta overhånd, viktig å la folk fly høl i lufta også. OG: hvorfor er det ikke mer LSF i klubbene? Stille og behagelig konkurranseform!

                  Har en Onyx i en krok på stua, men blir den ferdig til neste års konkurranser??? Årets NNM ble dessverre bare i dommerstolen, men du verden så godt det var å treffe gamle stevnerever.

                  Og Thinnthinn: du KAN jo la være å lese programmet på turen til stripa La assistenten din lose deg gjennom så spare du deg for all den jobben.....
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vingtreff!

                    Originally posted by aerobatic.alex
                    Heisann!!

                    Kjempeflott å høre at folket begynner å bli sugne på konkurranse!! Som Jon sa da jeg traff han på NM: "Når man begynner å trene på konkurranse, slutter man å krasje..." og det er sant!!

                    Hvor finner jeg oppdatert terminliste over vingtreff\nordic-arrangementer..?

                    -Alexander
                    www.modellfly.info har terminliste.

                    Det var sitat Per Gundersen fra Vingtor det at man slutter å krasje. Det stemmer så det holder. Med det ene lille unntak at man er ikke fritatt for medlemskap i balanserorsklubben. Jeg ble medlem igår
                    MVH

                    Jon Gunnar Wold

                    Comment


                    • #11
                      Vingtreff hos Vingtor

                      Jeg var også med på vingtreff forrige lørdag. Veldig gøy. Jeg er heldigvis fremdeles ikke med i ballanserorsklubben, men der virker som om det er obligatorisk medlemskap, så jeg melder meg nok inn med tiden. Jeg kom på 5. plass i vingtreff. Det høres i og for seg greit ut det, hvis man unngår å si hvor mange som var med. Gøy var det uansett. Meget god trening. Det skal gjenta seg. Vingtor har forresten en meget god stripe. Skulle trene litt på stripa hos klubben min Phoenix, men det er en del trær som står i veien. Hmm! kanskje Vingtor hadde vært tingen.
                      jaran
                      Jaran

                      Comment


                      • #12
                        Litt dumt spørsmål kanskje men.... hva er ballanserorsklubben?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Odd Johnny
                          Litt dumt spørsmål kanskje men.... hva er ballanserorsklubben?
                          La oss fortelle (alltid morro kaste ved på bålet..):
                          Ballanserorsklubben er de gutta/personene som har satt opp modellen med ballanserorsutslagene feil vei. Dvs. at når man drar stikken til høyre, går flyet til venstre
                          PS! Er også medlem.

                          Comment


                          • #14
                            Skjønner, driver mest og lander i trær, gjerder og stolper jeg....
                            Ikke kommet så langt på tabbelista ennå... hehe...

                            Comment


                            • #15
                              Vingtreff

                              Medlemmer av ballanserorsklubben har det til felles at de har koblet ballanserorene feil vei. (reversert servoen(e)) Det går som regel meget dårlig like etter take-off.

                              Obs! Så ikke at spm allerede var besvart :P
                              Jaran

                              Comment

                              Working...
                              X