Announcement

Collapse
No announcement yet.

MODELLFLYSHOW 2003 ØVREVOLL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MODELLFLYSHOW 2003 ØVREVOLL

    Var og besøkte ovenenvte show på lørdag og må si jeg ble imponert over både utstillinger og flydelen. Det var også veldig bra at noen av forhandlerne i Østlandsområdet hadde stands på området med hyggelige messepriser.

    Vil gi arangørene kjempeskryt for et godt program og spennende show.

    Et lite tips da dette først og fremst var for å introdusere folk til modelfly at man også burde ha flydd noen vanlige trainere og hvor man på storskjermen kunne ha fulgt alt fra startprosedyre til takeoff - noen enkle nybegynner øvelser samt vist hvordan man får flyet ned igjen.

    Håper at vi får et lignende arrangement neste år også.

    TUSEN TAKK TIL ALLE SOM VAR MED OG ARRANGERTE SHOWET - DET VAR BRA

    Espen

    [/b]
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

  • #2
    Tok du bilder??? Skrive artikkel?
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Hadde med 3 gutter, 1 på 6 år og 2 på 7 1/2 år så fotografering ble lite aktuelt. Det som facinerte meg var at guttene mere eller mindre satt i ro (med litt leking i gallopbanen) i 2 timer og fulgte med - de ventet jo bare på jetjageren.

      Et annet inntrykket var at på stripa treffer man 99,9 % hannkjønn med en snittalder som er 40+ mens tilskuerne her var 2/3 menn og resten kvinner hvor alderspredningen for begge kjønn var fra "noen månder" til "fryktelig gammel".

      Dette viser jo at hobbyen våres interesserer flere enn vi tror men mangler kanskje det som gjør at de velger oss.

      Ett problem er kanskje tilgjengeligheten, jeg må kjøre mere en 40 km en vei for å komme til stripa og har bil, hva med de som ikke har bil eller mulighet for fly på de tider som flyplassreglementet tillater.

      Derfor var også innslaget med en todekker parkflyer veldig bra - men det kunne ha vært mere fokus på at dette kunne man utøve nesten hvorsomhelst og nårsomhelst.

      Det var en meget bra spredning i utstilte modeller fra ARF Trainere til Scala fly med turbiner.

      Dette blir på mange måter ett kort sammendrag av min opplevelse som kanskje burde hete " hvordan se 100 modelfly på 10 minutter".

      Skal tenke over det med artikkelen - må konferere litt med andre i klubben som også var der samt noen av utstillerne for å kunne gi både et subjektivt inntrykk samt et mere objektivt hele.

      Du får svar i nærmeste fremtid

      Espen
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment

      Working...
      X