Announcement

Collapse
No announcement yet.

sanwa 6f

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sanwa 6f

    Hei. Kjøpte en brukt sanwa radio i vinter. Radioen har fungert men, på lørdag kuttet den ut etter oppladning av nicads. Alarmen piper hele tiden. Ingen ting virker. Byttet klokkebatt, men hjalp ikke. Noen tips?

  • #2
    Re: sanwa 6f

    Har samme problem jeg, men tror det står i brukermanualen....?
    Jeg har den desverre ikke lenger, men det har kanskje du? Og har du mulighet til å legge den utpå en eller annen link? Slik at jeg får tak i den også.....
    Originally posted by trainer
    Hei .Kjøpte en brukt sanwa radio i vinter.Radioen har fungert men, på lørdag.kuttet den ut etter oppladning av nicads.Alarmen piper hele tiden.Ingen ting virker.Byttet klokkebatt.Hjalp ikke .Noen tips?

    Comment


    • #3
      Når du tar ut batteriet, hva er spenningen på det da?
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Vingemutteren
        Når du tar ut batteriet, hva er spenningen på det da?
        Spenningen på mitt klokkebatteri var under 1 volt ! (det gamle) Skal være på 3 volt. Satt også inn nytt, som da viste 2,98 volt. Men dette hjalp ikke. Det må være prosessoren som ikke vil starte opp igjen tror jeg? Mulig det går an å nullstille den på en eller annen måte? Har du lest gjennom brukermanualen?

        Comment


        • #5
          Mente spenningen på Hoved batteriene (beklager at jeg var så upresis ).
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

          Famous last words? Hey watch this!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Vingemutteren
            Mente spenningen på Hoved batteriene (beklager at jeg var så upresis ).
            Ved siden av minne batteriet, sitter en liten switch ! Det står Nor(normal) og RST(reset) på printkortet. Mulig at den også er tildekket av litt beskyttelse. Dette fjerner du bare. Sett inn batteripakken, den kan variere fra 9,6 volt til over 11. Slå på senderen, den piper nå, sett så switchen over i stilling RST og så tilbake til Nor igjen. Prosessoren er nå nullstillt og skal virke som før!
            Lykke til.....

            Comment

            Working...
            X