Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: The World Models Extra Sport 30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: The World Models Extra Sport 30

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Hei

    Jeg har akkurat begynnt montering av samme modell, og har selvfølgelig lest artikkelen din om modellen.

    Jeg startet som du, med hengslene på hvert balanseror i vingen.

    Jeg forstår ikke problemet som du hadde v/ bruk av hengslene som følger med, jeg har i alle år brukt nesten bare slike hengsler på mine modeller og det har aldri vært noe problem med disse, tvert i mot har mine erfaringer bare vært positive

    Når jeg monterer slike hengsler pleier jeg å bøye balanseroret til max utslag ene veien, drypper et par dråper med rosa CA på hver hengsel, så gir jeg fullt utslag andre veien og limer disse på samme måte.

    Når de har tørket i et lite minutt beveger jeg rorene litt frem og tilbake. jeg har aldri opplevd at mine hengsler går mye tregere en andre typer.

    Jeg skjønner ikke problemet du har hatt med disse hengslene.

    Ellers er det en god artikkel du har skrevet og jeg er enig med deg, finish og betrekning er meget bra !!

    Mvh
    Morten
    - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
    - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
    - Krill Avanti S m/ATJ220SV
    - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


    Comment


    • #3
      Hei. Jeg har vel i etter tid sett at det fungerer, og at faktisk det er ok. En kjemefordel er jo at rorene kommer helt inn til stabb mm.

      Det jeg har lagt merke til, er at de ikke går like raskt tilbake til senter etter ett utslag. Dette kan selvfølgelig være ett enkeltstående tilfelle.

      Jeg monterer i disse dager CA-hengsler på en UCD 3D. Her får rorene virkelig kjørt seg tenker jeg, så da får vi se. Jeg er nok litt konservativ på ting jeg ikke har lengre erfaring med...

      Hvilken motor skal du bruke/bruker du?

      Hvis du ikke har gjort det allerede bør du fuelproofe motorspantet med epoxy. Det var ikke gjort hos meg, jeg gjorde det heller ikke, noe som ødlegger treet.

      Comment


      • #4
        Hei Klaus

        Jeg har tenkt å bruke en SC 53 2 takt jeg har liggende, en motor jeg er veldig godt fornøyd med, den trottler fint spesielt etter jeg byttet til 15 % nitro. ( Jero fuel )

        Jeg tror det blir er bra motorvalg hva angår størrelse, vekt og ytelse.
        Tror ikke du ?

        Mvh
        Morten
        - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
        - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
        - Krill Avanti S m/ATJ220SV
        - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


        Comment


        • #5
          Det tror jeg også. Prøv så stor diameter som mulig på propellen, og heller lav vridning. Føltes som om flyet ikke var så glad i fart...

          Jeg måtte som nevnt også ha større ror-utslag enn angitt.

          Hvis det er mye gress der du skal fly (hvis det ikke kommer opp før hvit blir grønt), ville jeg ikke satt på hjulkåpene. Hjulene er alt for små og flyet blir/var for meg meget slitsomt å ta av med. Lett for å dra en eller annen vei, og mange "nå var det bra det lette" kommentarer ble nevnt...

          Comment


          • #6
            Hei

            Gode tips å ta med !

            Bruker du orginalhjulene, eller er de byttet ut med større ?

            På flystripen vi har i Bergen er det ikke lurt å bruke hjulkåper nesten på noen fly ( bortsett fra de med store hjul( selv om den begynner å bli bra )

            Jeg pleie bruke 11x6 eller 11x7 propell på 53 motor, burde jeg kanskje prøvd med en 12x5 i stede ? jeg trodde egentlig dette var et fly som gikk fort, men men bare det går rett opp så lenge jeg vil så er jeg fornøyd

            mvh
            Morten
            - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
            - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
            - Krill Avanti S m/ATJ220SV
            - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


            Comment


            • #7
              Originally posted by morten
              Bruker du orginalhjulene, eller er de byttet ut med større?
              Jepp.

              Originally posted by morten
              kanskje prøvd med en 12x5 i stede? Jeg trodde egentlig dette var et fly som gikk fort, men men bare det går rett opp så lenge jeg vil så er jeg fornøyd
              Det kan nok være lurt. Prøv med noen ulike så ser du hva som passer flyet, og flystilen din best.
              Du skal nok slite med å klatre vertikalt..

              Comment


              • #8
                Hei

                Da har jeg fått testet ut Extraen min i dag, jeg hadde bare en 11x6 prop. på "lager" så det fikk gjøre nytten i dag.

                flyet fløy på skinner ........ nesten ingen trim var nødvendig, og det fløy snor rett, meget bra første inntrykk.

                Men, jeg kan ikke forstå at dette flyet er beregnet på en 32 motor, det var "såvidt" det gikk med en 53 motor, i hvertfall ikke mindre motor kan benyttes i dette flyet.

                Jeg har tenkt å teste en 10x8 og 12x5 prop. i morgen ( om været tilater )
                for å se hva som fungerere best, jeg mener den burde gå mye raskere enn den gjør.

                Mvh

                Morten
                - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


                Comment


                • #9
                  Hei

                  en liten oppfølger om Extraen min.

                  Jeg har siden sist byttet motor til en Thunder Tiger 50 pro, samme som følger med Raptor 50 helikopter. Nå er det nok kraft til det du ønsker, den drar vertikalen så det holder, jeg har testet motoren med 10x9 og 10x8 propell, og føler at 10x8 gjør best nytte. Jeg har tenkt å teste ut endel andre propellvalg på denne motoren ettervært. TT heli motoren er MYE sprekere enn en vanlig 53 fly motor. Jeg bruker en standar SC 53 potte på TT motoren i dag, noe jeg føler ikke er det beste valget for denne motoren. Jeg har en Paulsen potte og en tune pipe liggende som jeg tenkte å se om jeg fikk til å funger bedre. TT motoren med 10x8 prop. drar 12500 omdr. noe jeg syntes er litt i minste laget, hadde håpet på en ca. 14000 omdr.

                  En annen ting, TT heli motor fungerer helt utmerket i fly


                  mvh
                  Morten
                  - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                  - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                  - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                  - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


                  Comment

                  Working...
                  X