Announcement

Collapse
No announcement yet.

Natt og dag - nesten...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Natt og dag - nesten...

    Gikk over fra Futaba GY401 og til Futaba GY601 gyro.
    Det var ikke som natt og dag, men ikke langt unna.
    Mvh.
    Rolv Leirro

  • #2
    Pris og "kvalitet" henger som oftest sammen selv om man får mye bra til en "rimelig" penge. Har 601 selv også. Kan ikke klage!
    Theodor Bastberget

    Airplanes are for people who can't fly helicopters!
    http://www.modellhelikopter.no

    Comment


    • #3
      Og jeg som tenkte å kjøpe 401 til min Raptor... Hva er bedre med 601?
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Dette...

        Den er mer presis, den oppdateres på 1/1000? sek. Softwaren er bedre.
        med flere instillinger. Du merker det det med en gang.

        Selvsagt er 401 god nok til det meste, men skal man ha det bedre så er
        denne desidert best - uten tvil men så koster den desverre en del mer.

        Raptor 50V2
        (som går å venter på Raptor 90)
        Mvh.
        Rolv Leirro

        Comment


        • #5
          Det vil si at jeg som helt fersk "kanskje helikopterpilot" klarer meg med en 401? Er foreløpig bare innehaver av ei eske med en masse kulelager og kryptiske plastderter...
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Ved "vanlig" flyging holder 401 i massevis. 601 gyroen tar inn halen raskere og holder den bedre ved mer krevende flyging. Hvis du ikke skal fly mye Freestyle/3D (baklengs flyging o.l.) holder 401 gyroen. Ta også med prisen i beregningen Spiller ikke prisen noen rolle eller du har tenkt på mer avansert flyging er klart 601 gyroen valg nr. 1
            Theodor Bastberget

            Airplanes are for people who can't fly helicopters!
            http://www.modellhelikopter.no

            Comment


            • #7
              Har egentlig ikke noe særlig interesse for helikopter
              Kjøpte en Hirobo i -81, men da den var bygd så ble den ikke fløyet.. solgte den etter ei stund. Kjøpte Raptor nu på innfall. Den blir kanskje ikke fløyet den heller? Syntes egentlig helikoptre ser farlige ut og bråker for mye....
              Hadde likevel vært arti å ha prøvd det! Problemet e at man kan bli hekta på det (også)....
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Problemet e at man kan bli hekta på det (også)....
                Når du prøver helikopter BLIR du hekta på det og ett etter ett gjøres flyene om til helikopter Det at det er så utfordrende er det som appelerer meg. Man blir aldri helt utlært...

                Try it !!!
                Theodor Bastberget

                Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                http://www.modellhelikopter.no

                Comment


                • #9
                  Gjøre om flya til helikopter.. blir mange helikoptre etterhvert det.
                  Satser på 401 i første omgang, gleder meg til å sette sammen helikopterbyggesettet i alle fall.
                  Har jo lest en masse om alt som skal stemme for at et helikopter skal fly, en hel vitenskap men det som fascinerer samtidig.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    Det er nye som skal stemme, det er helt sikkert. Selv startet jeg uten hjelp og måtte lese meg til alt som man burde vite (som var/er mye). Er det noe du lurer på er det bare og ta kontakt. Lykke til!
                    Theodor Bastberget

                    Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                    http://www.modellhelikopter.no

                    Comment


                    • #11
                      Generellt kan man jo si at om man "tviler" på hvilken gyro man trenger så klarer man seg med en GY401. Dette er en topp gyro og sammen med riktig servo yter den massevis i forhold til andre gyroer. Strengt tatt er det nok bare 502 og 601'n som er bedre... Bare synd det er futaba...

                      GY401 holder iallefall massevis til både 3D og F3C. Den er langt bedre enn alle gyroer man fikk for 2 år siden.

                      GY601 har derimot mulighet for mer avansert oppsett slik at gyroen sørger for like pirouetter begge veier etc. Samme mulighet hadde man på GY501 også - som jeg har to av, men disse parameterene er ennå ikke rørt - derfor ble det en 401 i "nyhelikopteret" nå, rett og slett fordi jeg ikke trenger mer

                      Comment


                      • #12
                        Man får hva man betaler for...

                        Det er ikke snakk om bruken - til hva etc. Vet godt at mange er fornøyde til sitt bruk med GY401, men man har desidert en bedre gyro med GY601.
                        Skulle bare mangle da den koster omtrent en 1/2 gang mer. Gyroen anbefales da også kjørt med orginalservoen 9251 eller til GY401 9253.
                        Vanlige servoer blir rett og slett for trege selvom de også kan brukes til
                        søndagsflyvning etc.
                        Mvh.
                        Rolv Leirro

                        Comment


                        • #13
                          Re: Man får hva man betaler for...

                          Originally posted by Raptor
                          Det er ikke snakk om bruken - til hva etc. Vet godt at mange er fornøyde til sitt bruk med GY401, men man har desidert en bedre gyro med GY601.
                          Det er riktig at 601 er bedre, men det er ikke alle som vil merke noen stor forskjell. For dem vil 601 være "overkill" og "waste of money"... Men har man råd -> For all del kjøp 601 !



                          Skrytebilde av hærligheten vi snakker om
                          Theodor Bastberget

                          Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                          http://www.modellhelikopter.no

                          Comment

                          Working...
                          X