Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fms-Simulatoren.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fms-Simulatoren.

    Er det noen som kan fortelle meg hvorfor ikke fms-simu.ikke virker på min maskin.Har windows 98,direct 9,radiosener(Futuba T9CHP).For ikke
    dette til å virke....Frustret.

  • #2
    Hva er det som ikke virker? Selve programmet eller problemer med interface/radio?
    Hos meg virker det hjemmelagde interfacet kun i win 98 og me.
    Low and slow with power to go !!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Sportive
      Hva er det som ikke virker? Selve programmet eller problemer med interface/radio?
      Hos meg virker det hjemmelagde interfacet kun i win 98 og me.
      Når jeg skal inn å kalibrere r/c senderen,får jeg bekjed om kan inte kalibre uten signal.

      Comment


      • #4
        Jeg hadde et tilsvarende problem. Det løste seg når jeg endret mode på senderen, fra PCM til PPM. Dette var på en 8UP.

        askare

        Comment


        • #5
          Har problem med at Fms ikke finner senderen, bruker en Simstar kontroller fra Dave Brown..

          Comment


          • #6
            fms

            Hei
            Jeg antar simstar i fra Dave Brown kun er en type Joystick som man kobler på Game port?
            Hvis så er kan man legge inn en custom med 4 axis og antall brytere.
            Da bruker man en Generic driver for simstaren.
            Jeg lagde meg en radiostyring boks med deler i fra Elfa og dette fungerte godt. Den tror jeg er en ripoff av simstar.
            Håper dette hjelper
            Alt som går opp, kommer ned igjen.

            Comment


            • #7
              Generic driver? Hvor finner man denne da?

              Comment


              • #8
                FMS virker helt fint på ALLE windows versjoner uten noe ekstra driver.

                modellfly.no is available for purchase - Sedo.com der kan du laste ned nyeste versjon

                Noen hjemmelagde interfacer ( seriel port utgaven) er ofte litt trøbbel å få til å funke, da de mer sensetiv mht signaler fra radio.
                Joystick og USB utgaver er lettere å få til. De koster litt mer, men du har dem resten av livet, eller du kan selge dem for like mye du har kjøpt dem for når du ikke har bruk for dem lengre
                mvh Kjetil Sandal
                www.modellfly.no
                -----------------------------------------------------------------------
                Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

                Comment


                • #9
                  Selge? Ikke bruk for? Sitter her nyopperert og kikker ut på dritt været. Kommer aldri til å selge (kansje bytte i en nyere men aldri selge) min USB interface (har koblet til stabilisert strømforsyning til pluggen og kan sitte i dager med Hitec`n min om jeg vil). Man hvet aldrigt når en blir "Grounded" for en tid og da er FMS`n redninga (plus ferdigstilling av den nye jupiter`n og permanent montering av flotører til Ready`n da).
                  Gert Hildrestrand.
                  Limets Venner.
                  Valdres Flyklubb Modell

                  Famous last words? Hey watch this!

                  Comment


                  • #10
                    Det er glimrende VINGEMUTTEREN
                    God bedring med både flyging og helsen.
                    Det er nå på Høsten det er fint å mekke og fly innendørs.

                    JEg har også en liten mirkoheli www.mikromotor.no som er super innendørs når drittværet er som værst.

                    Men FLysimulator på storskjerm ( prosjektor) er jo også kult da
                    mvh Kjetil Sandal
                    www.modellfly.no
                    -----------------------------------------------------------------------
                    Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

                    Comment


                    • #11
                      Det er noen som har det, skjønner jeg!
                      Har akkurat reinstalert hele pc`n og tenkte jeg skulle vente på den CD`n fra deg så jeg slapp og lete rundt på nettet (blir fort mye dobbelt opp og sånt vet du).
                      Appropo storskjerm, blir ikke det veldigt kornete med feed fra pc?
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

                      Famous last words? Hey watch this!

                      Comment


                      • #12
                        Har du ikke fått cd som du har bestilt hos meg ???
                        Da må du sende meg en mail så skal du få ny for den skal være sendt for lenge siden.

                        jeg har for tiden 6 saker med posten da det i år har forsvunnet litt for mange pakker i posten.
                        Har begynt å bruke større konvlutt ( så stor at den ikke går i "lommen" ) og det har hulpet en hel del, men fortsatt hender det at noen forsvinner

                        Send meg en mail kjetil@modellfly.no og henvis til din bestilling så får du ny med engang.

                        Holder også på å få tak i den nye REFLEX simulator fra Tyskland for å teste den også.
                        mvh Kjetil Sandal
                        www.modellfly.no
                        -----------------------------------------------------------------------
                        Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

                        Comment


                        • #13
                          Det blir IKKE kornete på storskjerm nei.
                          Kjører prosjektor med 1700 ansilumen og 1024 x 769 på en 180cmx180 cm lerret

                          Det er om jeg skal si det selv : HELT KONGE

                          Men 5 kanals Dantax kinolydanlegg er kansje litt "overkill" til pc spill
                          mvh Kjetil Sandal
                          www.modellfly.no
                          -----------------------------------------------------------------------
                          Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

                          Comment


                          • #14
                            Nå ble jeg veeldig misunnelig men får vel være ærlig å si at det er kjekt noen har det så vi andre hvet hva vi må spare til
                            Når det gjelder CD`n så bestilte jeg den på lørdag som var og pengene vart vel ikke registrert inn på din konto før mandag, så det er vel litt for tidligt å klage da vel? skal sende deg en mail på mandag kveld hvis den ikke er kommet til da (det hender posten roter men at pakker forsvinner er vel svært sjelden vel? 6 saker er litt mye på en avsender for en si og det du sender er jo strengt tatt stortsett for spesielt intereserte vel?)
                            Kan like godt nytte anledningen å takke for tidligere handel, vart som du sikkert har skjønt godt fornøgd med produktet.

                            Holder også på å få tak i den nye REFLEX simulator fra Tyskland for å teste den også.
                            Høres spennende ut, kansje vi skulle prøve å få noen til å teste alle tilgjengelige fly simulatorer under like forhold og lage en artikkel på det på Modellflynytt. (utfordring herved avlevert )
                            Gert Hildrestrand.
                            Limets Venner.
                            Valdres Flyklubb Modell

                            Famous last words? Hey watch this!

                            Comment


                            • #15
                              Ja jeg skal teste alle i vinter på mitt annlegg og så kommer det en tilbakemelding.
                              jeg har noen tusen timers erfaing med både fly og heli så jeg mener jeg kan gi en noenlunde kompetent testraport om hva som er bra og ikke.

                              MÅ jop ha noe å gjøre på når en er pensjonret og har 60 år igjen å leve he,he
                              404 Not Found

                              mvh Kjetil
                              mvh Kjetil Sandal
                              www.modellfly.no
                              -----------------------------------------------------------------------
                              Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

                              Comment

                              Working...
                              X