Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flyvende vinge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flyvende vinge

    Jeg kunne tenkt meg en flyvende vinge (Combat wing?) med elektromotor. EPP.

    Hva er å anbefale og hva annet trenger man (jeg har sender, ellers intet utstyr for elektro).

    Hvor får man kjøpt det man trenger til dette? (helst i Norge - minst pes det...)

  • #2
    Størrelsen på vingen og din flystil er vel de bestemmende faktorene her. Jeg har en Vector-vinge, og den kan nok flys med en speed 400 på 8 celler (kanskje også 7). For heftig flyging er det børsteløst som gjelder, men da er prisen 3-4 ganger så høy for motor og kontroll.

    Se på link-sidene til MFN for hvor du får tak i utstyr. NM, Thorbjørn & Kåre, Mikromotor, Small Size, Øgrey og en hel rekke andre har forskjellige alternativer.

    Det viktigste er at du velger klapp-propell og modifiserer den slik at propellbladene kan legges bakover. Slik unngår du problemer ved landing og for mye motstand under glideflukt.
    Anders Valland
    Trondheim

    Comment


    • #3
      Hei vil anbefale Toro 300 eller en Swift, har selv hatt 2 stk Toro 300 vinge, den flyr som ei kule og er artig å ha combat med..

      Hør med Small Size i oslo sentrum, eller www.el-flight.dk, prisen er ikke så ille..


      mvh Freddy Ulvseth
      404 - File or directory not found.
      Phoenix RC Club. (Phoenix RC Club)
      Med vennlig hilsen / Best Regards
      Freddy Ulvseth
      http://freddy.ulven.com/rc

      Comment


      • #4
        Swift

        Heisann... Jeg har selv en swift, og har aldri hatt det så moro i mitt liv.

        pass på at du får en med 300 motor, da 280'en er litt daff...

        Men med 300 kan du bare loope av hjertens lyst..


        Litt "billig" girsystem på dem, som kan skru seg av i lufta dersom du er uheldig.
        Lurt å evt bruke en form for ekstra lim eller noe i skruen, for å forhindre dette... Min gikk rett i en lyktestolpe pga at prop'en datt av... Jeg trodde det var batteriet som datt ut, så jeg forsøkte ikke å styre unna..

        Så nå er det ene tannhjulet knekt tvert av... Men flyet fikk ikke en skramme...

        Vurderer sterkt å oppgradere den til en rimelig børsteløs motor....
        Blir jo litt power-hungrig av dette her...

        Noen som kan anbefale noe slikt?
        Vennlig hilsen
        Gunnar Norum

        Comment

        Working...
        X