Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mode 1 og mode 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mode 1 og mode 2

    Hva betyr dette på radioer? Hva vil jeg ha? Er helt fersk og skal kjøpe min første nå til helgen.
    Bjørnar, Trondheim
    bkhans-1@broadpark.no
    Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
    Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

  • #2
    Mode 1 er vel balanseror på samme stikken som throttlen (gassen) dvs den venstre, høyre stikke opererer sideror og høyderor.
    I Mode 2 bytter sideror og balanseror plass. dette er vel standaren for de aller fleste
    mvh MM

    Comment


    • #3
      Hallo, og velkommen i sporten!
      Hvis du skal handle sender, tviler jeg sterk på at du får noe annet enn mode 2. Det er standarden i Norge, så da er de aller fleste sendere satt opp med dette fra leverandøren sin side. De aller fleste sendere er mulige å bygge om, men det er ikke noe man trenger å tenke på

      Du får holde forumet informert om hva valget faller på av utstyr! (Skal ikke komme med noen anbefalinger, da det fort tar av her på forumet, ref. maaaaange poster om det samme )
      Bare èn liten anbefaling......
      -LØP OG KJØP, OG FINN EN INSTRUKTØR.... (Prøve-og-feile metoden blir så kostbar i lengden )

      Mvh.
      Sir Crashalot
      Audun Thinn
      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

      Comment


      • #4
        skal kjøpe i englad å få fraktet over pr kompis, og der har de begge mode'er.
        Takk for informasjonen!!
        Trur det blir en Futaba FF6.
        Det høres greit ut eller?
        Bjørnar, Trondheim
        bkhans-1@broadpark.no
        Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
        Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

        Comment


        • #5
          Jepp..
          Flyr selv med FF7(mode 1.. Bare for å forvirre forøvrig...), og gjort det siden `90.......
          "Beste sendaren eg nokon gong hadde prøfft.."

          Svært fornøyd, da ingenting har knekt av, løsnet, sluttet å funke i lufta, rustet... (Har byttet batterier ÈN gang da...).
          Da ser jeg ingen grunn til å bytte

          PS: Husk at "vi" flyr på 35Mhz da.... (Er ikke sikker på hva de bruker over dammen jeg??)

          Mvh.
          Sir Crashalot
          Audun Thinn
          Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

          Comment


          • #6
            de selger 35 MHz der også, så det er ikke noe problem, og de har 220V, å det passer jo også bra! Selger den til £190 der, inkludert servoer og etc. Det er vel ca 1600 kr billigere enn her til lands...?

            må bare si jeg er imponert av dette forumet! Stiller spørsmål, og svarene kommer meget raskt, og informativt! TAKK!
            Bjørnar, Trondheim
            bkhans-1@broadpark.no
            Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
            Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

            Comment


            • #7
              Slutter meg til gratulasjonene Velkommen blant flisesoperne.

              Mode 2 er det "alle" flyr med her på berget ja. Skal du imidlertid bestille flysimulator fra USA f.eks så opererer dem med en del mode 1 der borte.
              Futaba er kurant merke (jada vet jeg er MPX-fan!)
              Hvis du får sjansen til å bestemme kanalen på settet du bestiller vil jeg anbefale deg å se etter kanalene 81-85 som er ganske ferske her til lands. Kanalene 61-80 som er utgamle er det foreløpig mer trafikk på, så du har ennå et par år muligheten til å unngå å vente på ledig kanal med de nye.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment

              Working...
              X