Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fartsregulator til børsteløs?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fartsregulator til børsteløs?

    Har en fartsregulator jeg i min tid kjøpte sammen med et 400-motorsett. Regulatoren skal klare 30 Amp, men jeg lurer på om det er spesielle krav til regulatorer for børsteløse motorer, eller kan denne brukes?
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

  • #2
    Regulatorer til børsteløse motorer

    Regulatorer til vanlige børstemotorer og til børsteløsemotorer går ikke omhverandre (dessverre)
    Antall Amp står for hvor mye regulatoren tåler før den blir for varm.
    En regulator for børsteløse motorer har tre ledninger som skal kobles til motoren som også har tre ledninger.
    Har selv ingen børsteløse motorer i mine el-fly Men går å drømmer om snarlig anskaffelse.
    Det sies at effektøkningen både i flygetid og motorkraft er opptil 50% mer enn standard børstemotorer
    Regner med og håper at mer kompetente folk enn meg på forumet vil komme med en detaljert redegjørelse for børsteløse motorer og regulatorers virkemåte.
    Ellers er temaet børsteløst interessant, særlig sett i forhold til effektiviseringen i forhold til standard el-motorløsninger og kanskje også sett i forhold til de nye typene battterier som kommer som yter mer. Er der nogen som kan opplyse oss ?
    astro

    Comment


    • #3
      Astro ar jo forsåvidt gitt deg svaret. Du kan ikke bruke en fartsregulator for børstemotorer på en børsteløs motor. Jeg holder på med en artikkel om hvorfor det er slik......
      Anders Valland
      Trondheim

      Comment


      • #4
        Da blir det enda dyrere å få en FAI-trainer i lufta med børsteløst.... Men du verden som det frister, hadde man bare fått feriepenger hver måned.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          About the workings of a brushless controller:
          http://www.torcman.de/peterslrk/SPEEDY-BL_eng.html

          Comment

          Working...
          X