Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med Futaba Field Force 6 (nybegynner)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med Futaba Field Force 6 (nybegynner)

    Hei.

    Håper noen kan hjelpe meg;
    Jeg har en HIROBO Shuttle ZXX og en Futaba FF6, og i her om dasgen lot jeg sendere stå på til den var ladet ut (den har stått i ro i et par år) og så ladet jeg den opp igjen. I håp om å "trimme" batteriet litt.

    Jeg har brukt den i forrige uke og da fungerte den perfekt, men etter utladingen/oppladingen av senderen ville ikke høyrestikka reagere på opp og til venstre. (husker ikke hva de funksjonene heter). Ned og til høyre gir normalt servo utslag, og throttle og sideror fungerer normal.

    Jeg har sjekket at servoene ikke har kilt seg på noen måte. Det virker bare som om radioen har mistet kontakten på opp og venstre på høyrestikka.

    Kan noen funksjoner ha blitt borte da jeg ladet ut radioen?

    Hjelp!!!!

    Børge

  • #2
    sjekk om ikke følsomheten for rorutslag trimmen(A.T.V) på senderen er skrud helt ned på disse kanalene som ikke reagerer ,(har ikke så mye peilin på heli akkurat men kansje... d hadde jeg gjort på min hitec, uten å huske d) og da forsto jeg ingenting en stund mulig memory`n og instillinger er blitt rotet til når du har tappet den så for strøm(er ikke helt sikker på hvordan disse comp.radioene henter strøm til mem.
    http://www.freesider.no

    Comment


    • #3
      Ville ikke ATV slå ut stikka helt, og ikke bare til venstre og fremover? Den fungerer bakover og til høyre...

      Comment


      • #4
        Trudde ATV hadde individuell justering for begge sidene??? Da blir resultatet som antydet....
        Har ikkje peil på merket det er snakk om forresten... kjører tysk.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Som sakt har jeg ikke peiling på heli, men siden man ska ha styring på 6-8 kanaler med to stikker så skulle min tankegang tilsi at det må være en dobbel eller trippel funsjon på værs tyreretning på spakene, og da skulle d vel være mulig å sette funsjonen "opp og til venstre" ut av funksjon eller justere følsomheten på. er kansje helt på bærtur her men... må vell sette meg inn i dette med heli...har meget lyst på et selv...
          http://www.freesider.no

          Comment


          • #6
            Det viste seg å være ATV som var null på en del kanaler.... Vet ikke helt hvordan det skjedde, men slapp i hvertfall å kjøpe ny radio...

            Comment


            • #7
              Takk for tilbakemeldingen boh, godt å høre.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment

              Working...
              X