Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flishaug av Spitfire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flishaug av Spitfire

    Er det noen der ute som kan skaffe til veie en Supermarine Spitfire mk9 av fabrikat Balsacraft, modellen er i scala 1:9 og er beregnet for både elektro og glow. Jeg tenker å bruke elektro ev. en børsteløs axsi el.
    Tally ho.
    pilot offiser

  • #2
    Siden du spør som du gjør går jeg ut fra at du er klar over at Balsacraft ikke eksisterer lenger.

    Dette flyet er etter det jeg har hørt dukket opp igjen som ARF utgave fra Ripmax som kjøpte produksjonsrettighetene.
    Hvis du liker å bygge kan kanskje bruke RBC's utgave av MK2?

    Comment


    • #3
      Spitfire

      Balsacraft er ikke med oss lenger
      Men jeg vet at Teknisk Hobby i Kristiansand sitter med et lite lager av Hawker Hurricane, Hawker Seafury og Blenheim fra Balsacraft. Det er dessverre tomt for Spitfire, men Hurricane og Seafury er jo også flotte fly og dessuten ikke fullt så vanlige som den evige Spitfire (mer morro å vise fram på stripa ?)
      astro

      Comment


      • #4
        Spiitfire

        Heisann..Har kjøpt meg en Spitfire fra Jamara (ikke le) Den er utrolig nydelig til å være ARF. Men jeg falt nesten i gulvet da jeg fant ut at understellet gikk feil vei. De hadde laget det til å ga inn som på en P-51 Mustang. Ikke bra. Vet det er rart og ta opp ARF modeller på en skala diskusjon men håper dere har noen svar til spørsmålet nedenunder:

        Jeg skal nemlig bygge orginalt understell på den. De skal jo stå sprikende utover. Dette går veldig dårlig med reatracts. Har noen råd. HJELP!!
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Spiitfire

          Heisann..Har kjøpt meg en Spitfire fra Jamara (ikke le) Den er utrolig nydelig til å være ARF. Men jeg falt nesten i gulvet da jeg fant ut at understellet gikk feil vei. De hadde laget det til å ga inn som på en P-51 Mustang. Ikke bra. Vet det er rart og ta opp ARF modeller på en skala diskusjon men håper dere har noen svar til spørsmålet nedenunder:

          Jeg skal nemlig bygge orginalt understell på den. De skal jo stå sprikende utover. Dette går veldig dårlig med reatracts. Har noen råd. HJELP!!
          Lars Norberg

          Comment


          • #6
            Er det ikke da bare å bytte om høyre og venstre? Dvs tette igjen det som er der og skjære ut for nye brønner utover.
            Det er nok ikke Jamara som har gjordt dette (Ikke etter WW2. De vet nok hvordan en Spitfire ser ut). Det er nok dagens Chinamann,hvor disse modellene kommer fra, som ikke har fått med seg alle forskjellene på en Spit og en Mustang.

            Nå har jeg ikke tenkt så nøye gjennom alle problemstillinger i forbindelse med dette, men kan ikke se at det virker som et uoverkommelig problem.

            Sprikingen er vel litt mer trikky, men det går vel å bøye litt leggen helt oppe? Det er i nedstilling leggen må være låst. Max opp-posisjon kan du jo regulere med servoutslaget.

            Comment

            Working...
            X