Announcement

Collapse
No announcement yet.

Omvendt polaritet på servoer...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Omvendt polaritet på servoer...

    Hei,

    skal bruke 2 servoer til flaps og har klart å lime inn servoene slik at servo armene peker fra hverandre, med en Y kabel som jeg må bruke så betyr det flaps rorene vil gå hver sin vei....Enten må jeg bygge om...argghh..eller så hadde jeg håpet at jeg kunne snu plariteten på servoen ?

    Spørrsmålet er altså om det er mulig å putte pluss på minus og minus på pluss for å få servoen til å gå "feil" vei ?


    -(Kløna)Ulldott

  • #2
    Servoen vil IKKE gå motsatt vei hvis du bytter om pluss og minus. Det eneste du oppnår med det er å ødelegge servoen (og mottakeren hvis du er uheldig).

    Det finnes imidlertid egne servo-reverserere å få kjøpt som du kobler mellom servoen og mottakeren.

    Det enkleste er imidletid hvis du har en computer-radio. Da kan du koble servoene i hver sin kanal og reversere i radioen. (men dette hadde du sikkert visst om hvis du hadde hatt en slik radio, og antar derfor at du IKKE har det.)

    mvh
    Ole André

    Comment


    • #3
      Pluss og minus ledningene gir bare strøm til servoen U. Det er den siste, signalledningen, som "styrer" servoen. Dette er det signalet som evt. reverseres.

      Comment


      • #4
        Modelracing fuel http://www.modellracingfuel.com/Web%20Shop.htm ett stykke ned over siden.
        Her finner du MIRACLE Y (servo reverserer) Benyttes også elegant til; split flaps, split elevators, to motors kontroll, luker etc ...
        Denne reverserer kun den ene servoen.
        Med det innebygg. trimpot. justerer du den ene servoen og radioen for den andre!
        Beregnet for både 4,8v og 6,0 volt.
        Lednings lengde til mottaker 13cm og ut til servoene 42 cm.
        Meget enkel å installere og å justere. Festes enkelt med lyn lim. Glue & Play !
        Enklere blir det ikke ...
        Pris per stk. kroner 380,-
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment

        Working...
        X