Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laser 6 og flapperons

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laser 6 og flapperons

    Hei.

    Har en Ready med 2 hs422 servoer i vingen. Dette er fint fordi det gir en bra respons og godt utslag på balanserorene.

    Det jeg lurer på er om det går an på en eller annen måte å koble slik at jeg kan bruke mine to vingeservoer som flapperons. Tror ikke jeg kan programmere radioen til det. Det er jo ingen computer radio. Men er det mulig på noen som helst måte å koble servoene til mottageren slik at de både kan brukes på balanserors kanalen og flaps (aux) kanalen??

    Med vennelig hilsen Torgeir
    Torgeir K. Haugstad

  • #2
    Hei Torgeir!

    Trudde det gikk helt til jeg sjekket ut Laseren min og ser at det er bare V-tail mix og Elevon Mix.

    Flaps ligger vel på uttak nr 5 på mottakeren.

    Det kan tenkes at det finnes en eller annen konverter som greier å vende polariteten på den en servoen slik at den går likt med den andre. Men da må man vel ha en omvendt Y-kabel. (Dette er rein gjetning!!!!!)

    Skulle kanskje ha kjøpt komputerradio med en gang - jeg har i hvertfall tenkt på det da jeg har 2 modeller og må reversere 2 servoer for å kunne bytte fra en modell til en annen.

    Håper at noen der ute kan hjelpe deg

    Espen
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Beklager men Laser 6 har ikke Flaperon mix så det går ikke (Hitec bruker kanal 1 og 6 til flaperon mix når radioen har muligheten).
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #4
        Prøv med en V-hale mixer til 2-3 hundrelapper. Det bruker å løse problemet.
        Ene kabelen fra mixeren kobles til balanse på mottakeren og den andre til flaps.

        Comment


        • #5
          Vil det funke da?
          Low and slow with power to go !!

          Comment


          • #6
            Ja!? Er det ikke nettopp som flaperons rorene på en V-hale eller flyvende vinge beveger seg da?
            Kobler man mixeren til en kanal som har både posetivt og negativt utslag, så får man luftbrems med på kjøpet også. Balanserorene opp.
            Eller stille balanserorene nøytrale når flapskontrollen står i mellomposisjon. Da vil de også gå begge veier, men med 50 % redusert utslag.

            Comment

            Working...
            X