Announcement

Collapse
No announcement yet.

os52fs vs os46la

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • os52fs vs os46la

    nå er det mange spørsmål fra min side her. det har en sammenheng med at jeg har fått sånn flykick igjen, det er to år siden jeg fløy sist

    jeg er snart ferdig med en topcap: 40 funfly

    jeg skal nok kjøpe en os52sx, men har per i dag en 52fs og en 46la liggende. tenkte jeg skulle få flyet i lufta før jeg kjøpte ny motor.

    mitt spørsmål er hvilken av de to motorene gir mest effekt i praksis?

    (52'en har mindre hk enn 46'en men det er jo 4t mot 2t og dreimoment har vel noe å si)

  • #2
    Finn ut hvor mye vekt du trenger i nesen på flyet, velg så den motoren som kommer nermest (må du ha like mye eller mere en fs52 veier så bruker du den, blir vekten du trenger nærmere la46`n så bruker du den) verre er det ikke.
    Fortell oss hva resultate ble for jeg har tenkt litt på den Top capen selv. P.S. hvor kjøpte du den?
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      takker for svar, jeg skal ferdigstille flyet iløpet av uka. får vel servoer i posten i dag håper jeg.

      jeg kjøpte den av en i halden som bygget 4-6 stykker. han har tilgang til lazer kutter så de er bra bygd. trekking og montering var det som gjennstod. skal legge ut et bilde når den er ferdig.

      det flyet blir skrytt opp i skyene så jeg gleder meg virkelig til å prøve det. hehe det er to år siden jeg føy sist. jeg er nok litt skjelven på stikka, heldigvis går ikke dette så fort da

      manta

      Comment


      • #4
        Bare å starte med litt små ror utslag på dual raten så du ikke skvetter når du tar i stikkene, er ikke så rent lite misunelig på den Top Capen din.
        Sier du at byggesettet er kuttet her i norge? bygger vedkommende for salg? Forklar litt nermere er du snill
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #5
          hepp.
          ja det er kuttet og satt sammen i halden - norge (ikke trekt)

          nei han tar ikke imot bestilling. han hadde vel 3 stykker liggende da jeg kjøpte det for to år siden. jeg kan godt skaffe deg et telefonnummer hvis du er veldig interessert. MEN kan du ikke bare bestille fra USA? det er forresten ganske utrolig at ingen her i norge selger "morris hobbies" produkter. de har jo de feiteste fun-flya.

          manta

          Comment

          Working...
          X