Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva gjør jeg når det lekker fuel fra forgasser'n??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva gjør jeg når det lekker fuel fra forgasser'n??

    Jeg lurer på hvis noen vet hva jeg skal gjøre når det lekker fuel fra forgasser'n.hvordan skal jeg tette det.Jeg har på følesen at motoren suger litt falsk luft og er ikke 100% når den går på tomgang.Det er en sc motor for øverig.
    nalle

  • #2
    Hei.
    Du må vel bytte Oringer eller noen pakninger for å få det tett.
    Low and slow with power to go !!

    Comment


    • #3
      Hva mener du med at den lekker fuel?. Kommer fuelen ut rundt o-ringen til forgasserhuset eller spruter det fuel opp av forgasseren når motoren går?

      SC motorer kommer med løst forgasserhus som du må feste i åpningen forann. Du må både trykke den hardt ned og skru den skikkelig til.
      Opplevde litt ujevn tomgang på min SC .46 nettopp fordi jeg ikke hadde festet den skikkelig. Etter at den var festet skikkelig gikk den jevnt og fint på tomgang og throtler skikkelig hele veien.

      Prøv deg frem og eventuelt som Sportive sier bytte o-ring hvis den er defekt.


      Espen
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #4
        Problem med dysenåla

        sorry men jeg tror jeg forklarte meg litt feil her men det spruter/lekker fuel av dysenåla.Det spruter mer når jeg gir gass.
        nalle

        Comment


        • #5
          Hvis motoren er ny eller nesten ny ville jeg ha reklamert på den. Siden du oppgir at du bor i Oslo regner jeg med at den er kjøpt på Smallsize eller Modellhobby.

          Ta med hele motoren hvis det er en reklamasjon (ny motor) eller ta av thotlehuset hvis den er med throtle forann eller ta av enheten bak hvis den er med bakmontert dysenål og få ny nål/pakning.

          Den skal absolutt ikke sprute/lekke på den måten.

          Espen
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

          Mange fly og mye moro

          Comment

          Working...
          X