Announcement

Collapse
No announcement yet.

Markedsundersøkelse for RC Marked

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Markedsundersøkelse for RC Marked

    RC Marked har vært en kjempe suksess, og har vel egentlig slått ut alle andre kjøp/salg nettsteder for RC på Internet

    Antall annonser pr. dag, og antall personer som bruker tjeneste er ekstremt høyt. I snitt er det ca. 2400 sidevisninger og over 450 ulike bruker innom hver dag. Det er 546 registrerte brukere, og over 1000 annonser er vart lagt inn på systemet siden det startet opp.

    Av den grunn er dermed aktiviteten på sidene nå så stor, at dette krever kontinuerlig drift og oppfølging. Ettersom jeg tilbyr denne tjeneste helt gratis, kan jeg ikke sitte 3 timer hver dag (selv om jeg til tider gjør det). Ønsket er derfor å kjøpe profesjonell hjelp for å gjøre systemet ennå bedre, som igjen gir dere ennå bedre tjeneste.

    Jeg er ute etter å forhøre meg med dere brukere om hva dere synes om dette forslaget. Jeg har i utgangspunktet helst lyst å fortsette å ha dette som en gratis tjeneste, men driften og vedlikehold, samt vidre utvikling av systemet koster tid og penger. Derfor må jeg se på denne mulighetene, for å få ekstern hjelp til enkelte ting.
    0
    Ja, det skulle bare mangle.
    0%
    0
    Nei, da legger jeg inn annonsene et annet sted.
    0%
    0

  • #2
    Det er sikkert ikke neo i veien for å betale 5,- pr. annonse.
    Problemet ligger vel heller i administrasjon av den betalingen?

    Det har vært uforholdsmessig mange stopp på sidene i dn senere tid.
    Serverproblemer? Håper det ikke blir for ofte, da det kan irritere litt hvis det blir for ofte.

    Ellers er salg/kjøp tjenesten meget bra!
    Pilot rett i isen

    Comment


    • #3
      Det går sikkert bra å sette ann. pris til kr. 5,- Det er jo ikke akkurat noe "kjempe"beløp.
      Spørsmålet er da hvordan beløpet skal overføres??

      Comment


      • #4
        Originally posted by Svein Stenersen
        Problemet ligger vel heller i administrasjon av den betalingen?
        Dette har jeg et system for, det belaster VISA/MASTERCARD etc. hvor man f. eks. kjøper "pakker" for hvor mange annonser man kan legge inn. Kan også se på en direkte innb. på konto løsning.

        Originally posted by Svein Stenersen
        Det har vært uforholdsmessig mange stopp på sidene i dn senere tid.
        Serverproblemer? Håper det ikke blir for ofte, da det kan irritere litt hvis det blir for ofte.
        Jeg beklager dette! Serveren filene ligger på hos weblev. har vært igjennom flere oppdateringer, og evt. feil oppdager har desverre ikke blitt oppdaget. Har blitt fortalt at de nå nærmer seg slutten på denne vedlikeholdsperioden.

        Comment


        • #5
          Jeg betaler gladelig 5kr pr. annonse så lenge sidene holder så god kvalitet som de har nå!
          -En liten tanke er hvordan man skal få inn pengene... 5-kroners giroer er en heller dårlig idè! Hva med en konto el.l. slik som QXL opererer med??

          At det hittil har vært gratis får applauderes!

          Sidene har vært litt mye nede i det siste (i skrivende stund også..), men det bedrer seg sikkert

          Mvh. Sir Crashalot
          Audun Thinn
          Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

          Comment


          • #6
            Originally posted by Thinnthinn
            Jeg betaler gladelig 5kr pr. annonse så lenge sidene holder så god kvalitet som de har nå!
            -En liten tanke er hvordan man skal få inn pengene... 5-kroners giroer er en heller dårlig idè! Hva med en konto el.l. slik som QXL opererer med?
            Det er slik en "pakke" sak fungerer. Man kjøper f. eks. 5 og 5 annonser, eller 10 og 10. Dette har dere bruker selv mulighet til å velge.

            Comment


            • #7
              Uaktuelt å betale for annonse. Det finnes mange gode steder å anonsere gratis, men RCMARKED har vært best en stund nå, det er den ikke om den skal koste penger.

              Ikke bli grisk nå
              mvh Kjetil Sandal
              www.modellfly.no
              -----------------------------------------------------------------------
              Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

              Comment


              • #8
                Originally posted by ksandal
                Uaktuelt å betale for annonse. Det finnes mange gode steder å anonsere gratis, men RCMARKED har vært best en stund nå, det er den ikke om den skal koste penger.

                Ikke bli grisk nå
                Har ingen ting med å være grisk, men det muliggjør utvikling av tjeneste.

                For de som ikke er klar over det, har jeg brukt godt over 500 timer på å utforme RC Marked til hva det har blitt nå. Og det krever rundt 2-4 timer i uken å holde sidene oppe.

                Hver gang systemet skal oppgraderes går det lett 4 timer om dagen, en periode.

                Alt dette gjør jeg uten å få betalt for det, og jeg synes faktisk det er gøy. Spesielt når jeg vet at jeg kan gi andre noe. Dugnadsånd

                Men jeg er ikke enslig og singel lengre, og tiden jeg har til å gjøre alt selv, begynner å krympe (barn=tid).

                I tillegg tar alle bildene som lastes opp mye plass, og det må kjøpes utvidet serverplass for å serve dere brukere. Dette er heller ikke gratis.

                I tillegg til dette koster oppgraderinger av programvaren (som brukes).

                Det er om du er villig til å bet. 5,- for å dekke opp alt dette jeg ønsker en tilbakemeld. på.

                PS! Kjetil: Hvilke andre nettsteder tilbyd det sammen, men like mange brukere? Ingen

                Comment


                • #9
                  Re: Markedsundersøkelse for RC Marked

                  Jeg syns du skal ta deg betalt for dine tjenester.! Det skulle bare mangle.!
                  Men jeg syns at en pris for alt av annonser blir litt galt. Om jeg skal selge et AA batteri for 5,- så står jeg igjen med null. Skal jeg selge et stort fly med alt utstyr for 10.000,- så er det utrolig billig annonse.
                  Så jeg mener at annonsepris må stå i stil til hva du skal selge.?
                  Kanskje du skulle tatt ca 10,- pr annonse der prisen ligger over 1.000,- og 2,- for annonser under 1.000.?
                  Eller % vis i forhold til salgspris.?

                  Jeg tror du må finne en bedre løsning enn en fast pris på alle annonser, men du MÅ ta deg betalt.!

                  Comment


                  • #10
                    Tja.. Jeg ser at utviklingen på de få som har svart er så vidt over ja, men langt fra nok til å vurdere dette. Til de som har sagt nei: Det er lattelig i det heletatt å si nei til en sum på kun 5,- mener nå jeg.

                    Jeg ønsket bare å forhøre meg om velvilligheten blandt brukerne.

                    Konklusjonen er/blir:

                    RC Marked er og kommer i all fremtid til å være gratis ser det ut til

                    Comment

                    Working...
                    X