Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen turbin-videoer fra i sommer...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen turbin-videoer fra i sommer...

    Hadde med meg videokameraet på stripa noen ganger denne sesongen her, og har endelig fått rotet meg til å leke litt med redigering...

    Avonds F-15 (14MB)

    JeRoJet 1 (3MB)

    JeRoJet 2 (Jomfrutur) (3MB)

    Flere kommer...
    Mvh.
    Kenneth Sørensen

  • #2
    Hei.
    Flott oppvisning med "Sound Track" fra Top Gun,det er mange minner fra den filmen.
    Flere av dette.
    Jeg har alltid rett !

    Comment


    • #3
      Mere av dette er du snill. Synest dette var helt topp. Er bana deres lang og er den spesielt jamn (uten humper og dumper).
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #4
        Banen er vel omtrent 250 meter lang, hvorav man normalt bruker 150 meter av den, fordi de resterende 100 ligger bak en "bakketopp".

        Er modellen tung så har man jo 100 meter ekstra man kan bruke for avgang sydover, og tar man av nordover så fungerer jo "bakketoppen" som et lite hopp som hjelper modellen opp...

        Stortsett veltrimmet gress, så de fleste modellene er i lufta på under 100 meter..

        Lite ujevnheter på banen ellers...


        ...og det kommer mer snart.. ...og sikkert enda mer neste sommer siden det blir stasjonert to-tre Avonds F-16 (1:6,8 skala) på plassen..
        Modellene er under bygging, og jeg tror dette blir noen nydelige maskiner...
        Mvh.
        Kenneth Sørensen

        Comment


        • #5
          Hei.
          Vet ikke om jeg kan tillate meg å legge inn denne linken,det er mere "Jet modeller"
          Запчасти на гбо - газовое оборудование Москва, Зеленоград.
          Jeg har alltid rett !

          Comment


          • #6
            Det var en utrolig trist video da RJ, ble ikke helt fristet til å begynne med jet selv om noen år. Nå har jeg bare enda mer medfølelse til de som mistet modellene sine på Notoddenstevnett

            Men musikken likte jeg veldig godt
            Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
            er der ingen der kender dem.

            Comment


            • #7
              Modellfly i biter

              Heisann...Klart det er trist med modellfly som går i oppløsning. Men det er jo morro og se på. Det er jo derfor det er såpass mange videor av det. All opplever det samme nå og da. Trist men morsomt. Ta en tiitt på forumet på RCU Forums der har du egen diskusjon som heter krasj......
              Lars Norberg

              Comment


              • #8
                Leit

                Ja det ligger noen videoer der lars, men det er ikke morsomt i det hele tatt!
                Mye bedre med videoer som inneholder fine landinger osv he he!
                Per Morten "Milliamp" Strømmen
                \"Gravity Sucks\"

                Comment


                • #9
                  Videor

                  Heisann.Heheh skjønner deg godt jeg, men det er så lite action i fine landinger, du skulle sett den filmen som ligger der. Er en eller annen person som var litt uheldig med en fobiflygning.Artig saker, du får se den vi har av meg Kult at du har kommet deg på nett mann. Hold av 1-2 mai.....
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #10
                    Hallo Milli...
                    Velkommen
                    Det værserer en forskrekkende film på mailen ja... Men det er som du sier; mer morro med filmer med utmerket flygning..
                    Hva jet-modeller angår, slipper man jo ALL den hovringen på film...
                    -Eller??? (PS; IKKE ta det som en utfordring... Da kommer det kanskje en ny film under "crash..."..

                    Mvh.
                    Sir Crashalot
                    Audun Thinn
                    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                    Comment


                    • #11
                      Sjekk denne! For ser det ut som forsøk på å hovre med turbin
                      http://www.joemcbride.com/rc/vids/jet/hotspot.wmv
                      Jan Eric Klausen
                      Forus RC Klubb

                      Comment


                      • #12
                        Hva svarte... Har han etterbrenner eller er jet motorene virkeligt blitt så kraftige?
                        Gert Hildrestrand.
                        Limets Venner.
                        Valdres Flyklubb Modell

                        Famous last words? Hey watch this!

                        Comment


                        • #13
                          Ingen problem med nok thrust til å hovre en turbinmodell. men bare synd at rorene er så voldsomt lite effektive når du henger der Men med 2-akset "thrust vectoring" skulle det jo kunne gå.

                          Noen bør ta dette som en utfordring...hehe.

                          Fritt oversatt fra et sitat jeg har funnet på nettet:

                          "Ingen ønsker et modellflykrasj, men det er heller ingen som ønsker å gå glipp av et"

                          Ole André

                          Comment


                          • #14
                            jet video litt over

                            Har endelig greid å få domlet meg til å se videon. dette er helt SINNYSYKT...Jeg gleder meg til å se noe slikt i norge....SAP verden venter på deg....
                            Er det noen flere som har fete filmer av lignende....
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #15
                              Ingen problem med nok thrust til å hovre en turbinmodell. men bare synd at rorene er så voldsomt lite effektive når du henger der Men med 2-akset "thrust vectoring" skulle det jo kunne gå.
                              Tenkte på det samme da han prøvde seg på den cobra manøveren (trodde først han hadde trust vectoring til jeg så han falt ut av manøveren). Det kan da ikke være vanskeligt å utvikle trust vectoring på en modelfly jet? Kun styrbar nosle og to inn miksede servoer burde gjøre jobben. Hvis ikke det er noen begrensning å bruke en ekstra styredyse da?
                              Gert Hildrestrand.
                              Limets Venner.
                              Valdres Flyklubb Modell

                              Famous last words? Hey watch this!

                              Comment

                              Working...
                              X