Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken motor i .46-50 størrelse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken motor i .46-50 størrelse?

    For å fortsette tråden fra "utvalg av acro modeller" hvor jeg har fått mange gode innspill, valgets kvaler lider man uansett.

    Ved innkjøp av nytt fly ser jeg klart behovet for å innvestere i en ny motor. Utvalget er stort, OS har jo FX .46 og SX 50, Irvine har sin .53 og Rossi har motor i samme størrelse samt Webra sin .50 motor.

    Dette vet jeg blir vanskelig for det er jo en del av dere der ute som har ganske bestemte meninger om merker. Hva bør jeg velge ut fra kritteriet "best til acro"? Eller skal jeg kanskje vurdere en 4-takter og i så fall hvilken motor?

    Ett annet spørsmål blir jo også om man skal velge å bruke tuned pipes eller om det holder med en vanlig potte?

    Ser frem til meningsutvekslingen

    Mvh
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

  • #2
    Uten å bevege meg ut på minefeltet om merke vil jeg bare anbefale at du går for mer effekt enn du tror du trenger samtidig som du gjør alt du kan for å få modellen lett. Det som teller i acro. Tenk deg at du skal kunne begynne en vertikal legg på halv gass og så dra på rolig for å stige høyt.. uten å falle ut av f.eks. firkantloopen.
    En motor som klarer en litt heftig propell f.eks 11x9 i en 40-45-modell gjør susen.
    Prioriter lav vekt og høy effekt framfor retracts etc!
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Alle motorene du nevner her er vel greie, bra effekt uten tunepipe.
      4 taktere som tilsvarer er feks Os 70 ultimate, saito 72 og ys 63, de har mer dreiemoment og drar dermed større propeller. Men oppgitt effekt er mindre, men det er ikke alltid likt med virkligheten.
      Low and slow with power to go !!

      Comment

      Working...
      X