Announcement

Collapse
No announcement yet.

Super Sport 40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Super Sport 40

    Er det noken som veit korleis dette flyet er, eventuelt som fly nummer 2?
    Korleis det er å fly, vanskelig? Og korleis det er å utføre litt akro med? Roller det som ei full kråke? Og elles andre erfaringar/tips med det?
    Motor- servo- eller motakkertips?

    Mange spørsmål her, desverre.
    Svar mottas med takk!
    MVH
    Sindre Solberg
    Os Aero Klubb

  • #2
    Har selv dette flyet og har flydd med det i over 2 År.Må vel ha over 100 turer med dette.Og som fly nr 2 og første lavvingede så er det perfekt.Jeg har en Irvine 53 med 11X6 Propell.Da er det mer enn nok power til å gå vertikal.Det rooler nesten i rett linje,da det er nesten en semi symmetrisk vinge profil,og har dermed ingen proplemer med åfly inverted.Som du skjønner så kan du fly omtrent hele programmet med dette flyet,og med såpass lang kropp så er det retningsstabilt.
    Men jeg ville ikke ha gått ned noe særlig lenger en 46 Size motor.(ikke LA).Og det holder lenge med standard servoer.
    Men syns å huske att det var anbefalt litt mye utslag på høyderoret i bruksanvisningen,så det ble litt kilent der,mulig jeg husker litt feil.
    Og når det gjelder take off så er det ikke noe proplem da det har nese hjul.Landingen er forholdsvis grei,da det kan fly sakte før det staaler.Da det er en ganske tykk vingeprofil,og så er det bygd ekstremt lett.
    Så dette kan jeg anbefale viss du behersker en høyvinget trainer.
    Lykke til,og skriv gjerne en tilbake melding er på forumet hvordan det gikk.
    RJ
    Jeg har alltid rett !

    Comment

    Working...
    X