Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vingtreff med Cloud Dancer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vingtreff med Cloud Dancer

    Hei!

    Jeg har til nå fløyet små elekrofly, men kjøpte nylig to større fly med glow motor. Det ene er en .60 size Extra 300s, men det venter jeg litt med å fly siden han jeg kjøpte dem av sa at det var et heftig fly som kunne fly meget fort.
    Det andre derimot var en .40 size Cloud Dancer som han sa at var meget lettfløyet og stabilt og det hadde også lav landingshastighet.

    Med det forige elektriske flyet mit var det vanskelig å ta bl.a. loop, stallsving
    grunnet svaker motor enn det som var ment.

    Men nå lurer jeg hvertfall på om det er noen som har erfaringer med Cloud Dancer'en og hvorda det er å fly Vingtreff med.
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

  • #2
    I utgangspunktet kan det flys Vingtreff med alle typer modeller. Øvelsene er begrenset, take off, prosedyre sving, en roll, loop, stall-turn og immelman samt landing.

    En trainer vil kunne gjøre alle øvelsene selv om rollen lett vil se ut som en orm.

    ER det en Cloud Dancer fra Thunder Tiger?
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Originally posted by Superstar40
      I utgangspunktet kan det flys Vingtreff med alle typer modeller. Øvelsene er begrenset, take off, prosedyre sving, en roll, loop, stall-turn og immelman samt landing.

      En trainer vil kunne gjøre alle øvelsene selv om rollen lett vil se ut som en orm.

      ER det en Cloud Dancer fra Thunder Tiger?
      Jeg vet at alle balanserorsmodeller kan fly vingtreff, det klarte jeg med elektroflyet også, den klarte fint en loop, men den andre var det aldrig nokk fart til at jeg klarte å gjennomføre.

      Om modellen er fra Thunder Tiger vet jeg ikke siden jeg kjøpte begge flyen brukt; (hvorfor spørr du om det? Er Thunder Tiger ekstra bra/dårlig)?
      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
      er der ingen der kender dem.

      Comment


      • #4
        Nei jeg vet ikke om den er bra eller dårlig - har bare sett bilde av den og synes den ser "berre lekker" ut

        Du sier at modellen er en 40 modell hvilket betyr at setter du en .46 motor i nesa så skal det være mere en nok med krefter.

        Min Arising Star med SC 40 har ingen problemer med looper men hadde litt problemer med stall-turn da jeg hadde for lite utslag på sideroret.

        Bruker 11x5 propell og kjører på 15% nitro
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          Takk for rådet om proppel, har lurt litt på dette selv. (det rimte jo )

          Jeg fikk med en 40 motor når jeg kjøpte flyet og på min alder uten fast inntekt (unntatt ukelønn på 50 kr) har jeg ikke råd til å kjøpe en bedre motor.
          Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
          er der ingen der kender dem.

          Comment


          • #6
            Det går helt sikkert bra med en 40 motor også. Det viktigste er at motoren er pålitlig og ikke stopper der du minst ønsker det
            Har selv flydd en vasp 40 (lavvinget, vekt ca. 2,5kg) med en os 40la. Det gikk helt fint , men man må passe på å få nokk fart med inn i loopene

            Eivind

            Comment


            • #7
              Azor - Página no encontrada
              Er det denne du har (litt ned på siden) isåfall har du neppe problemer med vingtreff såsant du ikke monterer strikkmotor da
              mvh MM

              Comment


              • #8
                Jeg prøvde den til helgen, den flyr helt fantastisk. Det var utrolig godt å endelig ha nokk power!
                Flyet stiger loddret opp og hovrer, og du verden så lett det var å lande den!

                Tusen takk til alle dere som har svart meg.

                Jeg kan ikke vente til våren når flysesongen starter for alvor!


                Forresten så lurer jeg på hva dere mener med "anntenneklubben" og "balanserorsklubben". Dette var kanskje et dumt spørsmål som ikke har med denne tråden å gjøre
                Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                er der ingen der kender dem.

                Comment


                • #9
                  Antenneklubben er de som har glemt å dra ut antennen før de begynner å fly. Balanserorsklubben er de som har speilvendt bevegelsene (svinge mot venstre så svinger modellen mot høyre og vice versa) på balanserorservoen(e).

                  Medlemskapet er ikke noe å trakte etter.
                  Espen Kvien
                  Gruppeleder F3A
                  Vingtor RC Club
                  f3a.norge@gmail.com

                  Mange fly og mye moro

                  Comment


                  • #10
                    Takk for svar Superstar40
                    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                    er der ingen der kender dem.

                    Comment


                    • #11
                      Der finnes medlemmer i Wing walker klubben også... Heller ikke noe å trakte etter.
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

                      Famous last words? Hey watch this!

                      Comment


                      • #12
                        Hvilken proppel bør jeg bruke på Clud Danceren? Jeg bruker for tiden APC 10x6, men noen sier at jeg bør bruke 11x7. Er det et mye bedre valg? Eller vil jeg nesten ikke merke forskjell?
                        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                        er der ingen der kender dem.

                        Comment


                        • #13
                          Det hørtes litt tungt ut for en 40 motor. Sikker på at det ikke var 11X5 eller 9X7 som var sagt?
                          Gert Hildrestrand.
                          Limets Venner.
                          Valdres Flyklubb Modell

                          Famous last words? Hey watch this!

                          Comment


                          • #14
                            Hvilken type 40 motor er dette da? Noen liker store propeller andre små, men er enig at 11x7 hørtes stort ut...
                            Kansje den klarer 10x7 eller 11x5 / 11x6...
                            Low and slow with power to go !!

                            Comment


                            • #15
                              Det er en O.S. 2-takter. Det står SF på den.
                              Er det greit med 10x6, eller bør jeg ha mindre pitch?
                              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                              er der ingen der kender dem.

                              Comment

                              Working...
                              X