Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinterprosjekter i Depron ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vinterprosjekter i Depron ?

    Oppfordrer alle til å fortelle om vinterens depron prosjekter og lignende. Gjerne med forklaring over fullt motoroppsett osv.

    Tråden er startet fordi Vinterprosjekter tråden som allerede startet havnet litt utenfor intensjonen tror jeg.
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Bygger nå en Foamyfactory modell som skal iluften iløpet av vinteren.

    Men har nå en Vertigo som nå har flydd jomfrutur. Desverre ble turen ganske kort da det begynte å striregne. Men de 3-4 minuttene den fløy må jeg si at resultatet er meget bra. En komplett byggesats som er enkel og grei å bygge.

    Oppsett:
    Razor 350 med GWS gearbox 6.6:1
    Jeti 18 A kontroller for LIPO
    2stk 3 cellers LIPO 700mah batterier ( E-Tec og Kokam)
    GWS 12x6 Slowflyerpropell
    3 stk GWS Pico Standard servoer 5,6 Gram
    1 stk Futaba 4 kanals FM Micromottager R114F 11 gram

    Kommer litt mer info og bilder på denne etterhvert
    [/img]
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Enten er du kjappere å bygge enn meg eller så har du mer fritid AFFA Min Depron Ultimate er delvis ferdig men venter på mikroservoer og mottaker fra rcmodeller nu. Lurer imidlertid på et par ting:

      -Hva er fornuftig lakk til depron? Har sprøytet med en vannbasert hobbylakk, men det er jo umulig å maskere sånn at det blir skarpe kanter uten slør under maskeringen..

      -Hva slags hengsletape fungerer på depron?
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Jeg har kjøpe spraybokser hos Norwegian Modellers som heter STYRO spray som ikke ødelegger depronet. Brukte A4 ark og vanlig maletape som maskering og lakka før jeg satt den sammen så ikke man må maskere så mye. Og kun kroppssidene og oversiden av vingene som fikk litt farge på seg.

        Av tape synes jeg Scotch Crystal Clear Tape. Finnes i malerbutikker eller kanskje Tybring Gjedde eller lignende. Den har varenummer: 11265
        Sitter veldig bra og er19 mm bred og ikke så tung og tykk. Brukte den bare på oversiden av stab og balanseror, med noen små ekstre tapebiter under til å forsterke "hengsla"

        Lykke til og ta masse bilder underveis. Min var nesten ferdig før jeg klarte å få tatt noen bilder
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Hei,gutter! Jeg er redd dere vil kalle meg for både slamp og grovsmed når jeg røper min low-tech "lakkeringsmetode" for Depron modeller,men jeg lar det stå til.Sprittusj! Ingen maskering og tørr på 2 minutter.Enkelt og greit.Kan noen ganger bli antydning til striper i fargen,ellers ingen problemer.Husk bare og begynne med de lyse fargene.
          Mvh
          Gunnar Børseth

          I might not be very good, but I'm fun to watch.

          Comment


          • #6
            Neida, tusjer fungerer også veldig bra. Eneste minuset jeg har hørt er at det er veldig vanskelig å få det til å sitte så det ikke smitter på fingrer osv ?
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment

            Working...
            X