Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: OK Model Supra Fly 25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: OK Model Supra Fly 25

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Bra Jon Wold . Men det er som søren at mange av de gamle gode flyene ikke er å oppdrive lenger. Har selv nevnt det tidligere at modeller fra 80 tallet har "sjel" og utseende som mange modeller i dag mangler.

    De nye flyene blir omtrent som biler - du må helt innpå for å se hva det egentlig er.

    Du får ta den med på stripa til våren så andre får se den "live"
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Heldig for deg at du fikk tak i Supra`n
      Har bygd noen Pilotmodeller selv på 80-tallet og kan bare skrive under på at det er suverene byggesett som gir max gøyfaktor i lufta også!
      Har det noen hensikt å gå for microutstyr på radiosiden når modellen flyr så bra?
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Takk for bra tilbakemeldinger!

        80-talls pattern lever heldigvis enda, ihvertfall på hobbyrommet mitt! jeg er i gang med en Dalotel 150 som jeg skal ha en Super Tigre X61 av svært gammel årgang i. Retro så det holder!

        Supran's landingsegenskaper taler for seg, jeg vant t.o.m landingskonk'en på Kråkstad i høst, i sterk vind. I våres ble det jumboplassen i samme konk med calypsoen!

        Mini/micro utstyr ville jo hatt litt positiv effekt på vekten, men det største problemet er at det er så trangt inni der. Det ser helt fint ut, men når man skal presse inn vingen med balror servoen så skal det stappes ledninger til den store gullmedaljen for at ingenting kommer i klem der inne.
        MVH

        Jon Gunnar Wold

        Comment


        • #5
          Knallbra Jon!
          Nå gleder jeg meg enda mer til å bygge min MK Joker
          Skal bygge den med miniservoer (HS81), Feather mottaker, "mini"-batteri og muligens en Os.25FP, men vi får se om det ikke blir en Os.32 i stedet... .25'en var en tanke for å spare vekt og økonomi.. (har en liggende i esken sin..)

          Har også fått tak i en MK Aurora 60-size, med motor og det hele, så den gleder jeg med til å prøve!
          Tenkte jeg skulle gi deg litt konkurranse i VT fremover..... Me fe sjå

          Mvh.
          Sir Crashalot
          Audun Thinn
          Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

          Comment


          • #6
            Ser man det! MK Aurora ja! Det er saker tenker jeg
            MVH

            Jon Gunnar Wold

            Comment


            • #7
              Vet ikke enda.......
              Flyet ligger på Stord
              Men bildene så MÆGET bra ut
              Har siklet etter det flyet siden min spede begynnelse i modellfly-"karrieren" i '89.
              Da var det MK som "rulet" på flyplassen i Singapore...
              Fly som Aurora, Beetle, Dash Five, Supra Star/Fly, Silent, Magic, Mystic, osv, osv..
              Det var da 120-størrelse ble regnet for ENORMT!
              Bare de "Tøffe" gutta (landslaget) fløy med 120 4takt...

              Mimre, mimre...

              Mvh.
              Sir Crashalot
              Audun Thinn
              Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

              Comment


              • #8
                Jeg aner en ny retro-bølge innen F3A her

                Hehe. singahobby.com selger fortsatt MK Curare, Magic, Joker 60, SKymaster etc... Bare å bestille seg, og skaffe en OS Hanno med pipe på Ebay eller noe sånt så er det på gang!
                MVH

                Jon Gunnar Wold

                Comment


                • #9
                  Singapore Hobby Supplies (Singahobby.com) er en GENIAL sjappe...
                  Det var "klubbutikken" til Radio Modellers Singapore (nå http://www.rcaerosport.com) som jeg var medlem i i 3år.
                  De har et ufattelig vareutvalg, selv om det kan virke litt "labert" på nettet.
                  PS: Sjekk frakt på byggesett hvis man handler over nettet......

                  Hvis man er i området er dette en butikk man bare MÅ innom!!
                  (Rulletrapp nesten rett inn i butikken... kan ikke ta feil )
                  De har stort sett ALT man måtte ønske seg innenfor F3A og ellers modellfly nips og duppeditter. -Rett og slett ting man ikke visste man ikke kunne leve uten..

                  Apropos MK, så får man mye pent til MK modeller i Sverige:
                  http://www.rcsweden.com/
                  Modellen får jo et bedre helhetsintrykk med alu. rorhorn osv...

                  Mvh.
                  Sir Crashalot
                  Audun Thinn
                  Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                  Comment


                  • #10
                    En ting jeg lurer på er hvorfor du ikke brukte en OS 46 LA isteden for 40LA ? 46LA veier jo kun 3 gram mere og har betydeligt mere krefter (selv opplevd) og koster her i norge kun 74 kr mere. Er altid litt forbløffet over at folk velger 40LA når 46LA er tilgjengelig.
                    Forøvrigt så er den Supra Fly`n din en liten lekkerbisken. Kos deg med den, vi andre må bare sitte å snufse på sidelinja da den ikke er i handelen mere. Øhm, hva er det nærmeste en kommer en Pilot Supra Fly 25 i dag?
                    Gert Hildrestrand.
                    Limets Venner.
                    Valdres Flyklubb Modell

                    Famous last words? Hey watch this!

                    Comment


                    • #11
                      Jeg kjøpte LA40 fordi jeg tenkte at selv det ville være i overkant på en 25-modell. Men jeg ser jo nå at den godt kunne hatt en 46, selv om det ville gått brutalt fort og kanskje blitt problem med klaringen for en 11-tommers prop.

                      Du kan jo bare bestille en Seduction25 fra NM, det er nye serien fra Pilot/OK model og er Laser-cut istedenfor utstanset. Dessuten har Seduction større kropp og er mer "moderne".
                      MVH

                      Jon Gunnar Wold

                      Comment


                      • #12
                        Et par bilder av min gamle SupraFly med Webra .28 og pipe. Gikk som bare juling og var helt topp med hjemmekonstruerte flottører. Den ble dessverre solgt og jeg aner ikke hvor den er nå, men jeg har fortsatt tegningene og artikkelen inspirerte meg til å bygge en ny. Det var kanskje det som var meningen?
                        Real airplanes have two wings and round engines

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har ikke bygget min siste Supra Fly for å si det sånn. Jeg har fortsatt tegningen vel bevart. Kanskje en forstørring? Har dessuten tegning til en 2-meter Supra Fly også...
                          MVH

                          Jon Gunnar Wold

                          Comment


                          • #14
                            Hei Jon!
                            Hvordan tror du det vil gå med en LA40 i Seduction25? OK/Pilotbyggesettene er vel noe av det beste man kan få.
                            Espen Kvien
                            Gruppeleder F3A
                            Vingtor RC Club
                            f3a.norge@gmail.com

                            Mange fly og mye moro

                            Comment


                            • #15
                              Det blir nok like bra. Men det er ikke overmotorisert med en 40, så det er like greit å gå for 46 med en gang. Angrer litt på det nå, selv om propellklaring med 11x7 ikke hadde vært så bra som med 10x7 som jeg bruker nå.

                              Den gang var jo ikke Super Tigre G34 å få kjøpt så om jeg skulle bygget det igjen nå hadde jeg gått for den, kjøper du den i England koster det omtrent det samme som en 46 LA i Norge.

                              Seduction 25 er for øvrig laserkuttet, ikke die-cut slik som det gamle Supra settet jeg bygget så det bør være svært bra greier ja.
                              MVH

                              Jon Gunnar Wold

                              Comment

                              Working...
                              X