Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge microheli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bygge microheli

    Jeg har begynt og bygge meg et microheli så og si fra fantasien..! Med litt ideer fra en engelsk hjemmeside. Der var det en som hadde prøvd seg på akkurat det samme. Jeg har laget utvekslingen, selve "chassiet" og noen litt spesielle føtter på undersiden. Han som eier siden hadde muligheten til og dreie metalldeler til selve rotorhodet, men det har ikke jeg... Kan noen forklare meg litt spesifikt hvordan dette rotorhodet virker? Slik at jeg kanskje kommer på noen andre ideer. Og en ting til: Er disse "stabilisatorene" veldig viktige for at helikopteret skal holde seg stabilt? Da tenker jeg på den "ekstra rotoren" som går på tvers av hovedrotoren.

  • #2
    De stabilisatorene tror jeg er for å styre helikopteret.

    Comment


    • #3
      Det er nå mange ting som spiller inn for og styre helikopteret. Senke\høyne hastigheten på halerotoren, eller vri bladene mer\mindre på skrått (pitch). Så er det og senke høyne hastigheten på hovedrotoren, eller variere pitchen. Men så er det og lene helikopteret bakover og forover og lene det til sidene jeg ikke har helt orden på. tror det er en kombinasjon av rotor og "stabilisator"... Studer dette bildet, så kanskje du har noen forslag? 404 - Page Not Found

      Comment


      • #4
        Her er noe til: 404 - Page Not Found

        Comment


        • #5
          Litt av et prosjekt du har startet på... Den ekstra "rotoren" også kalt paddlestang (flybar) er blandt annet til for å stabilisere helikopteret. Den er strengt tatt ikke nødvendig og siden du ikke skal fly avansert er det mulig og lage et rotorhode uten flybar. Det er også nye enklere med et med fast pitch.

          Her er en liten video av en flybarless hornet:
          FlybarlessHeadHornetLow.wmv

          Her er (etter min mening) en av de beste microheli sidene på nettet. Bør kunne plukke opp noe her: Just a moment...

          Lykke til med prosjektet!
          Theodor Bastberget

          Airplanes are for people who can't fly helicopters!
          http://www.modellhelikopter.no

          Comment


          • #6
            Tusen takk for svar!

            Det ser jo ut til og gå bra uten flybar..
            Da tror jeg jeg har litt og jobbe med..

            Comment

            Working...
            X