Announcement

Collapse
No announcement yet.

YS FZ-110

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • YS FZ-110

    Hvilken olje blanding kjører man på med en YS 4 takt. Har lest at en må bruke 20-24% olje og 15-30 Nitrometan, stemmer det?
    Valget står mellom en Laser 100 eller en YS FZ-110.

    Torstein
    Torstein Fagerhaug

  • #2
    YS anbefaler 15-20 % nitro og 15-20 % god olje (ref. manual YS FZ 110). Dvs minimum anbefalt er 15/15. Det er ikke noe i veien for å bruke mindre nitro enn 15 %, men det viser seg at langt de fleste 4 taktere liker seg rundt 15 %. YS advarer derimot mot såkallt 4 taktfuel med lavere oljeprosent enn 15.

    Comment


    • #3
      Mange sier at Coolpower 20% synt. olje og 20% nitro er det eneste de vil gå på. Byron lager også en "YS-fuel" som har disse specs.
      MVH

      Jon Gunnar Wold

      Comment


      • #4
        En kjenning har flere YS motorer i forskjellige størrelser, og han har kjørt på EEO Aerosave 16/18 i en årrekke uten et feilslag.

        Comment


        • #5
          Jeg har en YS-91 som ikke er så veldig forskjellig fra YS-110 som dere snakker om. Jeg kjørte denne på 15"20, men det viste seg at det ble litt for lite med nitro. Nå kjører jeg på 25/20 og det fungerer veldig godt! Fantastastik stabil tomgang, og meget bra kraft! Etter hva jeg har lest bør ikke YS kjøre med mindre enn 18-20% olje. Mener det stod noe om dette i bruksanvisningen på min modell.
          Imidlertid var det ganske vanskelig å stille inn denne motoren, så ha tolmodighet når den skal justeres skikkelig. Tok meg flerfoldige timer å få det perfekt, men etterpå har jeg ikke rørt den!
          Henrik Falch
          ____________

          North Star (vannfly)
          Nemesis (Shockflyer)
          JR 9x v.II

          Comment

          Working...
          X