Announcement

Collapse
No announcement yet.

Realisme i øvelsene ved bruk av simulator?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Realisme i øvelsene ved bruk av simulator?

    Hvor realistisk er øvelsene man gjør i FMS? Take-off og landing er jo ikke helt som i virkeligheten, det samme er det visuelle - hvor er man, høyde, avstand og fart.

    Det jeg spesielt tenker på er Vingtreff øvelsene, roll, prosedyresving, stall-turn, immelmann og loop. Sitter med en følelse at det er nesten verre i simulator enn i virkeligheten - stemmer dette?

    Flyr en Aurum (F3A)modell som er lastet ned og som er nervøs uten exponential.

    Håper på noen gode treningstips - da mulighetene for å fly "the real way"
    er begrenset for øyeblikket.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

  • #2
    Jeg synes den er grei, men det finnes simulatorer som er bedre og mere realistiske. Synes at den gir nybegynnere bra stikke øvelse. De øvelsene du nevner her kan er ganske realistiske.
    Low and slow with power to go !!

    Comment


    • #3
      Jeg synes selve manøveren er mye enklere på FMS enn på ekte, men å plassere øvelsen rett i forhold til dommerene (stripa) er mye enklere på ekte.
      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
      er der ingen der kender dem.

      Comment


      • #4
        Tja ..... Hva kan en si.
        FMS er helt klart en super simulator for en nybegynner og alle dem som ikke vil bruke 2000,- på noe som er bedre.

        Det fine med FMS er jo at det finnes over 3000 modeller til den for den som gidder å lete litt.

        på min side modellfly.no is available for purchase - Sedo.com har jeg lagt ut et par ekstra modeller som jeg syntes er spesielt gode til FMS. De kan til og med hovre og du har sideror som fungerer( det er en svakhet på alle standard FMS modeller)

        OG når du øver så vil du også oppleve at noen ting er lettere enn i hvirkeligheten, og andre ting kan være vanskleligere. det betyr at du bør være rimelig flink å fly på simulator før du kan føle deg trygg ute

        Simulator bruker jeg både til å øve inn "kostbare" triks som f.eks hovring nær bakken og inverted flatspinn helt nede til bakken. (krever svært kraftig motor)

        Lykke til med trening
        mvh Kjetil Sandal
        www.modellfly.no
        -----------------------------------------------------------------------
        Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

        Comment

        Working...
        X