Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servovalg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servovalg

    Er i ferd med å sluttføre bygg av en P-47 Thunderbolt fra Top-Flite (1:. Er veldig usikker på hva slags servoer jeg skal velge i den. Kunne gjerne tenkt meg digitale, men er usikker på dette på grunn av prisen. Har i dag en Hi-Tec Eclpise men vurderer å kjøpe en Multiplex EVO 9 snart. Har dette noe å si for valget??
    Hvilke servoer synes du jeg bør bruke???
    Henrik Falch
    ____________

    North Star (vannfly)
    Nemesis (Shockflyer)
    JR 9x v.II

  • #2
    Servovalg

    Jeg har en Flair Thunderbolt 120. Brukte fut 3001 og hitec 525BB. Du trenger ikke digitale servoer til et slikt fly. De bruker dessuten en del strøm har jeg hørt. Jeg ville kjøpt noen litt raske 5 kg analoge servoer. Kjøpte nylig 2 stk hitec 645MG fra singapore. Fungerer bra så langt. Ingen slark eller døgang.
    Noen sier at Thunderbolten er klumpete og stygg. Jeg synes den er kul :P
    Jaran

    Comment


    • #3
      Jeg personlig er enig med JarKri: kjøp sterke standardservoer. Digitale servoer drar mye mer strøm, dem har stor holdekraft men er dyre...

      Thunderbolt: skal bygge ett stort skalaprosjekt en gang og det er bare Thunderbolt som er aktuelt
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        takk for det! Da blir det nok ikke digitale servoer . .
        Henrik Falch
        ____________

        North Star (vannfly)
        Nemesis (Shockflyer)
        JR 9x v.II

        Comment


        • #5
          Standard servoer (kulelager) med drakraft 3 kg til 4 kg bør holde på alle skalamodeller og warbirds med vingespenn under 2m. Dette betinger at man velger anbefalt motorstørrelse og ikke har ett skalafly som henger etter propellen. Har selv 2 fly med rundt 1.6 i vingespenn som får FUT3001/3004 servoer.

          Comment


          • #6
            Får forvirre deg litt jeg da...

            Mine erfaringer med digitalservoer er positive. Den eneste grunnen til å evt. ikke kjøpe digitale er prisen. (og den er jo fallende).

            Etter mitt skjønn så er denne dramatiske økningen i strømtrekk en overdrivelse. De bruker ikke så mye mer strøm enn en tilsvarende servo i samme klasse (samme styrke). Selvsagt bruker de noe mer, men jeg har hvertfall ikke problem med flytid på noen av mine fly....hvor ofte må DU reise hjem fordi battteripakka de er tom? Jeg har aldri gjort det tror jeg.

            Har er helikopter med 5 digitalservoer og KUN 1600mAh batteri (mange mener dette er lite i et helikopter med 5 digital-servoer), men jeg får bortimot 2 timer flytid før dette er tomt. Og gir jeg meg etter 1,5 timer så har jeg god margin. Og 1,5 timer flytid er en god del i løpet av en dag.

            Hittil har det kun vært digitalservoer av den litt kraftige (les dyre) og strømforbrukende typen, men nå ser det ut til å komme en del mer "standard"-servoer som digitale. Og de har selvsagt lavere strømtrekk enn sine "storebrødre". Tror nok også at analoge servoer vil fases ut etterhvert som prisen på digitale går nedover. Det er faktisk billigere å produsere en digitalservo enne en analog.

            Om noen år så står vi sikkert å humrer og ler på flyplassen mens vi prater om den gangen vi hadde analoge servoer...og må forklare en nybegynner som entusiastisk lurer på hva i all verden en analog-servo er...det har han nemlig aldri hørt om.

            mvh.
            Ole André

            Comment


            • #7
              har du noen gode forslag på digitale servoer da?? Må ha en anbefaling i forhold til hva man skal kjøpe i tilfelle . .
              Henrik Falch
              ____________

              North Star (vannfly)
              Nemesis (Shockflyer)
              JR 9x v.II

              Comment


              • #8
                Multiplex har meget gode digitale servoer.

                Og her får du de veldig billig. Oferta sprzedaży domeny: c2i.net

                Og her til normal pris og meget god service. 404 Not Found
                Mvh
                Lars Erik Arntsen

                Comment


                • #9
                  Er det virkelig mulig å få en Hitec 605 for bare 264.-??? Er tross alt Hitec, men en sterk og brukbar servo til store fly.
                  Ja ser at det begynner å bli billige digitale servoer etterhvert, men når en sterk standardservo er billig så ....
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    er det noen som har handlet der før ?
                    Oferta sprzedaży domeny: c2i.net
                    skal de ha forhånds betaling ?
                    de er jo sinnsykt billig

                    Comment

                    Working...
                    X