Announcement

Collapse
No announcement yet.

Justering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Justering

    Har en ASP FS 61 AR som jeg ikke får til å gå. Har sikkeret justert meg helt ut i skogen. Er det noen som vet grunninstillingen på denne motoren?

  • #2
    Hoveddyse ca 1-2 ondreininger, tomgangsdyse ca 3.
    Motoren bør da starte om plugg(osF feks) og gløding er bra. Nb husk å choke motoren ved å ha full gass, snurr motor ca 5-8 ganger til du er sikker på at den har fått i seg fuel. Slakk ned, på med gløder, snurr med pinne eller starter.
    Etter du har fått start, juster hovednål til max turtall og et par knepp ut, test da tomgang. Om den trotler fint er alt ok, om den dør helt er den for mager, om den harker er den for fet. Kan også høre på motor etter du har trotlet ned: Om den bruker lang tid=mager, om den er rask ned og så harker litt og så stopper er den for fet.

    Lykke til
    Low and slow with power to go !!

    Comment


    • #3
      Re: Justering

      Originally posted by Luftig
      Har en ASP FS 61 AR som jeg ikke får til å gå. Har sikkeret justert meg helt ut i skogen. Er det noen som vet grunninstillingen på denne motoren?
      Har du instruksjon som fulgte med da du kjøpte ASP???

      Sjekk gløding/batteri først, 9 av 10 tilfeller starter motoren ikke pga glødeplugg/batteri.

      Skru ut hovedyse 1,5-3 (avhengig av motormerker) tørn og prøv på nytt. for mye skrudd ut fusker / kveler motoren eller for liten vil den bare ruse en kort.

      Jens Eirik

      Comment


      • #4
        Supert

        takker så meget for rask tilbakemelding

        Comment


        • #5
          Min Magnum XL 61ARFS trenger kunn vel en omdreining ut på dysenåla, så ver opps på att den kan vere for fet. med ett par omdreininger open dysenål gassen fult open og en finger forran forgasser opningen så skal du se fulen komme frem til forgasseren når du snurrer motoren rundt for hånd (fingeren skal bli våt av fuel). Kommer ikke fulen så øk en omdreining. kommer fortsatt ikke fulen så må du sjekke tank og slanger (og forgasseren for rusk). Viss alt virker ok, men motoren like vel ikke vil starte (rekner med du bruker elektrisk starter), så må du opne tomgangs dysenåla ei halv omdreining og prøve igjenn. Sportive er nokk ganske nerme med sitt forslag til grunn innstilling.
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

          Famous last words? Hey watch this!

          Comment

          Working...
          X