Announcement

Collapse
No announcement yet.

Størst og best i Skandinavia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Størst og best i Skandinavia?

    Refererer til denne posten av Jo G. (MFN) ModellflyNytt.no

    Hva mener dere lesere/brukere nå etter kun 2 mnd. på "lufta"?
    0
    Ja
    0%
    0
    Nei
    0%
    0

  • #2
    Hvor mange treff har du på førstesiden nå ? (gjennomsnittlig hver dag, uke, mnd).
    Jo Grini
    http://vimeo.com/jojoen
    http://www.youtube.com/jojoenno
    http://www.jojoen.no/

    Comment


    • #3
      Originally posted by jojoen
      Hvor mange treff har du på førstesiden nå ? (gjennomsnittlig hver dag, uke, mnd).
      I november 03 hadde ModellflyNytt totalt 69740 sidevisninger.

      Den siste uken har snittet ligget på 2369 sidevisninger, som er en økning i forhold til novembersnittet.

      Comment


      • #4
        Nei, ikke sidevisninger. Hovedsiden pr. dag
        Kun forsiden feks Forums - (MFN) ModellflyNytt.no
        Jo Grini
        http://vimeo.com/jojoen
        http://www.youtube.com/jojoenno
        http://www.jojoen.no/

        Comment


        • #5
          11-12 uker siden åpninga...
          Og allerede ser jeg noe nytt flere ganger i uka og vet det er masse stoff på gang
          Pluss at det er en del livlige diskusjoner både fra gammelfolk og nybegynnere
          Og vi har en ansvarlig redaktør som ikke ser seg ferdig bare siden er lansert
          En av de beste bruktsidene hører til her
          Og det er etterhvert en del folk i "staben" som har masse ideer og følger med på nyhetene
          Syntes bare vi mangler at NLF også vil bruke sidene som talerør!
          Kanskje vi ikke er "best" i dag, men hvem er "bedre"?
          Dette går meget bra syntes jeg...... personlig.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            - Skal NLF/NAK bruke siden til en Redaktør som selv ikke er medlem av NLF/NAK ???
            - Eller har du blitt medlem nå Klaus ???
            - Skal de frivillige i NLF/NAK skrive innlegg på alle nye modellflysider på nettet ????
            - Skal NLF/NAK benytte en side som er basert på reklame som ikke kommer noen av medlemmene i NLF/NAK til gode ???

            Nå tror jeg de frivillige i NLF/NAK har nok med å passe sine jobber som gjøres på fritiden.

            Ellers får dere ha lykke til.
            Jo Grini
            http://vimeo.com/jojoen
            http://www.youtube.com/jojoenno
            http://www.jojoen.no/

            Comment


            • #7
              Hei folkens, her er min opplevelse av modellflynytt og forumet.
              Ser med glede at stadigt flere av det jeg vil kalle resurspersoner dukker opp på forumet og etter hvert i tidsskriftet (mange gode artikkler). Ikke minst vil jeg fremheve den gode tonen vi har her på forumet (jada det går en kule varmt stadig vekk men når vi kan fortsette å diskutere til vi finner ut av hva som sansynligtvis er riktigt og folk tåler å få korekser for eventuelle overtramp uten å surmule, da er det flotte folk ute og går). Det slutter aldrigt å forbause meg hva folk driver med (og jeg er vant til litt av hvert ), dette gir meg mange nye og fantastiske vinklinger inn mot hobbyen vår. Ett eksempel for meg personligt er diskusjone om Disel og disel konverteringer, noe som jeg ser frem mot med glede å få bringe i havn (forhåpentlig vis så kommer det kansje en artikkel ut av det til slutt, gudene skal vite det ikke er mange steder en har kjansen til å få informasjon om disel og disel drift på norsk som er noe i nærheten av å være oppdatert). En ting jeg leste i dag som bare er fantastisk er under Teknisk og CD-rom motorer som børsteløse fremdrifts motorer i små fly (egentlig ikke noe for meg men utroligt interessangt), bare det å finne at det er noen som faktisk har prøvd og vil dele opplevelsen med oss andre er jo helt sjef.
              Til slutt så er det en ting som er viktigt å huske på (ikke at det har vært noe problem ennå, bare føre var) og det er den innstillingen at det ikke finnes dumme spørsmål. Kun dumme svar, er utroligt viktigt å ta med oss fremmover. Vi har hatt flinke folk til å starte og drifte forumet, fremmover så er det vi som bruker det som er ansvarlige for å ta vare på det vi har fått og utvikle det til å bli det beste stedet på internett for å få informasjon om hobbyen vår på norsk og om norske forhold (ja for oss normenn er jo både svensk og dansk leseligt så velkommen til de og).

              Gert
              Gert Hildrestrand.
              Limets Venner.
              Valdres Flyklubb Modell

              Famous last words? Hey watch this!

              Comment


              • #8
                Jøsses, lurer på om det er offisielle NLF-meninger jojoen forfekter her? Mine meninger var personlige så jeg skjønner ikke angrepet på Klaus her??
                Uansett så skal jeg ikke si noe mer på denne tråden, men kommer tilbake med et innlegg på ny tråd etterhvert når det gjelder NAK/NLF`s manglende evner til å engasjere modellflygere gjennom mange årtier... Og det blir forelagt redaktøren først for evt refusjon...
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Kort innspill.
                  Med at NLF/NAK skulle bruke siden, så var det vel bare ment som at når de har noe å medele som kansje har interesse utenfor MI (det er jo ofte at avgjørelser i NLF/NAK får ringvirkninger ut over egne medlemmer). At det kunne sende det vi på fint kaller en pressemelding til Modellflynytt redaksjonen (skulle tro det ville juble over å få flere talerør til modellfly norge). De kunne for den saks skyld gjerne reklamere i Modellflynytt for å promotere seg selv og sitt også for den del (Jeg må si at det ikke er like greit å vite hva den gjengen driver med og det kunne hvert greit å vite til tider). Kan ikke se noen konflikt i det.

                  Gert
                  Gert Hildrestrand.
                  Limets Venner.
                  Valdres Flyklubb Modell

                  Famous last words? Hey watch this!

                  Comment


                  • #10
                    La oss for all del ikke skape noen splid mellom forbundet og Modellflynytt. Det er jo ingen grunn til at ikke MI og vi skal kunne sameksistere. En nettside er bra til sine ting, og et blad har andre fordeler. Jeg tror ikke noen mener at Modellflynytt skal ta over for MI.

                    Jeg lurer på hva folk vil ha mer av her slik at modellflynytt kan bli enda bedre enn det er nå? Viktig med konstruktiv kritikk folkens, eneste veien fremover !!

                    Til sist vil jeg bare takke Klaus for all den innsatsen ( og det er ikke lite) han har lagt ned i denne siden. Takk, takk!

                    mvh
                    Kjartan
                    mvh Kjartan

                    Comment


                    • #11
                      Nei, jeg kan ikke snakke for NLF under ett og har heller ikke underskrevet som annet enn en privatperson. Men jeg har noen verv innen NLF/NAK (både på klubb og og nasjonalt nivå) og må sikkert av og til passe munnen.
                      Allikevel er jeg så skrivekåt at jeg lar tastaturet flyte... Bær over med meg

                      Nå er det vel slik at Klaus tidlig i fasen gjerne ville bruke en del krefter som allerede jobbet for fellesskapet og det syntes jeg var veldig dumt.
                      Flere av de webmasterene som jobbet for store klubber og NLF/NAK skulle lokkes over i Modellflynytt. Jeg ble bla spurt og takket høflig nei.

                      Modellflynytt har på enkelte områder blitt bra og på andre ikke så bra. Selv burde jeg heller jobbet med neste MI enn å diskutere med ett fåtall på denne tråden slik jeg gjør nå.

                      Dette sier jeg fordi hvis Klaus (og flere andre i "staben" her) hadde brukt alle sine krefter på å samle modellflygere under paraplyen NLF/NAK ville han garantert ha utrettet mye. Før hvert eneste nummer av MI har flere av spalteredaktørene ikke akkurat fulle hyller og må skrive mye selv. Og da mener jeg ikke tester av modeller/radio, men informative artikler om alt vi driver med.

                      Beklager at noen tar det ille opp at jeg tar opp ting, men det er sprøtt å se at mange ikke vil jobbe for ett fellesskap. Jeg kan skjønne at enkelte som flyr alene på ett jorde to ganger i året ikke trenger ett felleskap. Men de aller fleste av oss tror jeg søker ett felleskap med hobbyen/sporten (det er vel akkurat det vi gjør her). Da synes jeg det optimale er å være medlem av en klubb, ett nasjonalt forbund og dermed også hele det internasjonale modellflysamfunnet.

                      Jeg må også svare på "Joo" sin påståtte nye tråd om NLF sin :
                      "NAK/NLF`s manglende evner til å engasjere modellflygere gjennom mange årtier..."

                      Det er ikke hva forbundet kan gjøre for deg, men hva du kan gjøre for forbundet

                      Beklager, men ikke forvent at forbundet står på døra di og hamrer på som en hvilken som helst dørselger eller religiøs fanatiker. Forbundet ER alle de som er medlemmer. Det er medlemmene selv som utgjør forbundet. De som blir satt til å lede det gjør som regel en vanvittig god innsats og bruker det meste av sin fritid på det. Og det helt gratis.
                      Engasjert er du allerede, bare bruk det. Om det i den lokale klubben, for MI, på Øvrevoll, i styret, gruppeleder, som frivillig under ett NM eller hva som helst. Bare tenk at du gjør det andre kanskje ville gjort for deg.
                      Jo Grini
                      http://vimeo.com/jojoen
                      http://www.youtube.com/jojoenno
                      http://www.jojoen.no/

                      Comment


                      • #12
                        Takk for informasjonen Jojoen.

                        Jeg er en av de som heller ikke er medlem av NLF/NAK selv om jeg også flyr fullsize. Og det er ingen anti NLF/NAK, men jeg har aldri havnet innunder organisasjonen. Jeg flyr for tiden i 2 klubber, begge med 30-80 medlemmer. Ingen av klubbene er organisert og derfor er heller ikke jeg.

                        Men du kunne kanskje nevne litt om hva ett slikt medlemskap innebærer og gir av fordeler? Og start gjerne en ny tråd på det hvis du vil ?
                        Jeg kjenner til MI, men ikke mye utover det.
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by jojoen
                          Nå er det vel slik at Klaus tidlig i fasen gjerne ville bruke en del krefter som allerede jobbet for fellesskapet og det syntes jeg var veldig dumt.
                          Flere av de webmasterene som jobbet for store klubber og NLF/NAK skulle lokkes over i Modellflynytt. Jeg ble bla spurt og takket høflig nei.
                          Denne påstanden er direkte feil sitert Jo!! (mere av slikt , og du skaper dårlig stemning).

                          Jeg har aldri prøvd å lokke noen! Det eneste jeg har gjort er å (for din del) er å spørre om du kunne tenke deg å skrive noen artikler for oss om seilflydelen, eller om vi kunne bruke noe av det du allerede har publisert (etter som vi ikke har så mye om seilfly, og at du skriver bra).

                          I tillegg har jeg for lenge siden (minst 2 år siden, og da for Modellhobby.org) spørt Terje (i NFL) om vi kanskje kunne bytte noen artikler. Dette med utgangspunkt i overnevnte argument. Dette sa han ja til, men etter som jeg ikke har noen direkte artikler å referere til i MI, kunne jeg ikke komme med forslag. Derfor strandet dette (uten skyld hos noen).

                          Ellers har jeg ikke vært i kontakt med noen andre. De som har engasjert seg på MFN har vel for det meste selv tatt kontakt.

                          Uansett NFL/NAK medlem eller ikke, liker jeg å lese gode artikler, og siden jeg ikke har MI (og min lokale klubb ikke blir medlem med det første) har jeg ingen mulighet til å lese MI artikler. Det er grunne til at jeg har fårspørt deg som redaktør i MI om det var mulighet for å få publisert noen artikler. Som du selv sier takket du nei, og det har jeg ikke klaget på, annet enn at vi skrev noen e-poster frem og tilbake.

                          Originally posted by jojoen
                          Modellflynytt har på enkelte områder blitt bra og på andre ikke så bra. Dette sier jeg fordi hvis Klaus (og flere andre i "staben" her) hadde brukt alle sine krefter på å samle modellflygere under paraplyen NLF/NAK ville han garantert ha utrettet mye. Før hvert eneste nummer av MI har flere av spalteredaktørene ikke akkurat fulle hyller og må skrive mye selv. Og da mener jeg ikke tester av modeller/radio, men informative artikler om alt vi driver med.
                          Da må jeg spørre om: Hvorfor skal alt dreie seg om MI? Jeg tenker ikke på NFL/NAK ettersom de ikke er MI. MI er jo en kommersiell tidsskrift støttet og organisert under NFL/NAK.
                          Det må vel være flere andre som får lov til å bidra på hver sin måte enn de som driver MI? At de som leser/bruker MFN og vi som prøver å drive har opparbeidet et stort nettverk for folk på nett er vel ikke noe negativt for dere, både MI og NFL/NAK? Vet jo med sikkerhet at flere nå vet om de positive fordelene med å organisere seg under NFL/NAK (bla. fordi personer på forumet henviser nybegynnere til klubbene når de skal starte). Dermed har vel også MI fått flere lesere...?

                          Originally posted by jojoen
                          Beklager at noen tar det ille opp at jeg tar opp ting, men det er sprøtt å se at mange ikke vil jobbe for ett fellesskap. Jeg kan skjønne at enkelte som flyr alene på ett jorde to ganger i året ikke trenger ett felleskap. Men de aller fleste av oss tror jeg søker ett felleskap med hobbyen/sporten (det er vel akkurat det vi gjør her).
                          Hva og hvorfor gjør vi ikke det har. Det virker som du Jo er veldig negativ til alt dette, hvorfor? Kan du ikke bare synes at det er ok at det er mer lesestoff om RC, enklere å dele kunnskap og samtidig en grei portal for nybegynnere som trenger hjelp der og da?

                          Originally posted by jojoen
                          De som blir satt til å lede det gjør som regel en vanvittig god innsats og bruker det meste av sin fritid på det. Og det helt gratis.
                          Engasjert er du allerede, bare bruk det. Om det i den lokale klubben, for MI, på Øvrevoll, i styret, gruppeleder, som frivillig under ett NM eller hva som helst. Bare tenk at du gjør det andre kanskje ville gjort for deg.
                          Igjen Jo, er det ikke ok å engasjere seg andre steder også?

                          Alt jeg ønsker med dette nettstedet er å tilby folk support og hjelp i en spennende hobby. Jeg har ALDRI spørt om noe tilbake.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by jojoen
                            - Skal NLF/NAK bruke siden til en Redaktør som selv ikke er medlem av NLF/NAK ???
                            - Eller har du blitt medlem nå Klaus ???
                            - Skal de frivillige i NLF/NAK skrive innlegg på alle nye modellflysider på nettet ????
                            - Skal NLF/NAK benytte en side som er basert på reklame som ikke kommer noen av medlemmene i NLF/NAK til gode ???
                            1. Ikke se på MFN som min side, men heller som en godt media å profilere hobbyen i, uansett medlem eller ikke.

                            2. Nei jeg har ikke det. Jeg synes de blir dumt å melde seg inn i en klubb jeg ikke kommer til å bruke. Min nærliggende klubb har en flystripe 5 min unna, og da har ikke jeg noen argumenter. Men jeg har begynt å lete etter andre nærliggende, men har ikke funnet noen som ønsker flere medlemmer ennå.

                            3. Alle nye? Hvor mange finnes det? Kan vel ikke sammenligne MFN med en klubbside, da den er uavhengig av klubbene. Heller et fora hvor de kan profilere seg. Tenker da på profilering av stevner etc.
                            4. Basere seg på reklame? Gjør ikke MI deg også? Føler vel at jeg ikke lengre kan dekke drift og utvikling av egen lomme. PS! Hvis du sjekker Brønnøysund, så ser du at det er veldig marginale "inntekter" dette genererer, så argumentet ditt om faller vel bort. Uansett, er det så galt at et godt tiltak baseres på reklamedrift da?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by jojoen
                              Nei, ikke sidevisninger. Hovedsiden pr. dag
                              Kun forsiden feks Forums - (MFN) ModellflyNytt.no
                              Basert på IP-adresser: I desember er gjennomsnittet 498 IP'er pr. dag. Av disse er 333 ulike.
                              Hvis det er av interresse; for RCMarked ligger antall ulike på rundt 450.

                              Dette gir kun en grov fremstilling av forskjellige besøkende ettersom besøkende kan ha lik og ulik IP-adresse, men det indikerer jo noe.

                              Comment

                              Working...
                              X