Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilot-byggesett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pilot-byggesett

    hallo.
    kjøpte et pilot-byggesett for noen år siden da jeg var 12-13-år. fikk det bare bygd halvferdig den gangen pga økonomi, men nå er ikke det det største problemet lenger. har allerede bestilt mitt første seilfly for å lære meg å fly fra bunnen. men når jeg så kan det, har jeg lyst til å bygge det gamle motorflyet mitt ferdig. har motor innkjørt og alt.
    dette er som sagt et pilot-byggesett- høyvinget trainer (Q25) med neselegg. 25-fly i hvert fall. når jeg nå ser over det skulle jeg gjerne bygd vingen på nytt. noen som vet hvor jeg får tak i dette settet nå?
    noen som vet hvor jeg får tak pilot-byggesett overhodet. har 25-motor og skulle gjerne funnet et godt førstefly dersom jeg skiper gammelflyet.

    håper på hjelp.

  • #2
    Eneste måten å få tak i gamle pilot byggesett er nok via privatmarkedet. Så vidt jeg husker så brant fabrikken som produserte Pilot og EZ ned en gang på nittitallet. De mistet visst da alt slik at de måtte begynne på scratch igjen.
    Jeg bruker bestandig å tegne av alle delene før jeg starter byggingen av et byggesett. Et minimum er i hvert fall å tegne av vingespantene hvis disse ikke er på tegningen. Da er det mye enklere å bygge nytt igjen.
    Mvh
    Lars Erik Arntsen

    Comment


    • #3
      Som Tally-Ho sier så er det dessverre mye av det gamle genuine fra Pilot som er borte
      Er det konstant korde (like bred vinge hele vegen) med like spanter hele vegen er det bare å lure ut et spant fra den gamle vingen og så lage nye etter det. Listene kjøper du i løsvekt og så bygger du ny vinge.
      Av rimelige trainere som virker fornuftige og godt konstruerte har Norwegian f.eks PT-20.
      Hyggelig å høre at det er andre som ikke vil ha ARF-er men bygge selv.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment

      Working...
      X