Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mer radiostøy?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mer radiostøy?

    Midt i gleden ved å bygge en depron-dings man kan fly med rundt huset dukker dessverre en tanke opp.. kan alle disse nye ultralette elektromodellene gi oss et nytt problem?
    Hvis det er en masse folk som begynner å fly rundt i boligfelter og bak låven hjemme så kan vi kanskje oppleve at det blir mye flere problemer på frekvensene våre.
    Eller??
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

  • #2
    Jeg har nok desverre liten tro for at så mange får øya opp for denne fine hobbyen at det vil være noen problem med tanke på frekvensene. Det er begrenset hvor mye man flyr alene før man oppsøker et miljø. Og da er vel problemet løst (hint: frekvenstavle)...?
    Theodor Bastberget

    Airplanes are for people who can't fly helicopters!
    http://www.modellhelikopter.no

    Comment


    • #3
      Tja jeg flyr jo ofte vingen min bak huset vårt og det er noen kilometer til frekvenstavla. Men nei, tror ikke dette er noe problem i nærmeste fremtid.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #4
        Det kan jo være en måte å oppdage hverandre på! Slik at man etterhvert kan samles, treffes og ha det hyggelig. Og før man vet ordet av det, så har man en klubb.

        Ps. Denne type modeller er gjerne konstruert for å tåle både planlagde og og mindre planlagde landinger, så så veldig ille kan det vel ikke gå?

        Comment


        • #5
          Flyet er det ikke så farlig med vel? Tenkte mer på fly som forvillet seg opp i grillen til naboen
          Her er et morsomt opptak av en sådan, ikke i grillen men rundt/over/under det meste: http://slowflyworld.de-internetseite...ompetition.wmv
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Nåja, en bulk i Mercedesen eller konstant lufting på stuevinduet for en stund bør nok cashes ut på stedet. 5000,- har jeg hørt bulken kostet. Bare man ikke treffer bevegelige bløte mål.

            Ps. Eller grillen står på verandaen når den velter. Linken din virker ikke?

            Comment


            • #7
              nei.... Linken virker ikke... Virka jo på en annen PC! Åååååh, datating..
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                SlowFlyWorld | SlowFlyWorld velg Videos og gå til andre bildet ovenfra (tror jeg )

                Eller direkte til siden Oops! Page not found! | SlowFlyWorld
                Gert Hildrestrand.
                Limets Venner.
                Valdres Flyklubb Modell

                Famous last words? Hey watch this!

                Comment


                • #9
                  Denne virker:

                  Oops! Page not found! | SlowFlyWorld
                  Theodor Bastberget

                  Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                  http://www.modellhelikopter.no

                  Comment


                  • #10
                    Takk Sånn er det når man skal skrive istf klipp-lim...
                    Litt uvanlig å "lande" og taxe rundt på husvegger!
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment

                    Working...
                    X