Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klart du kan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Klart du kan!

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Jeg leste samme artikkel i MI for en stund siden.
    Det er en FLOTT artikkel! Må si jeg kjenner meg igjen i noen av unskyldningene
    Jeg har for lengst begynt å trene til vingtreff, så den første konkuransen her til våren er nok jeg med
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

    Comment


    • #3
      Kanonartikkel med mange sannhetsord!
      Jeg har lenge hatt lyst til å fly konkurranse, men har vært redd for at jeg ikke var god nok.Ble med på en landingskonkurranse ved en tilfeldighet, og oppdaget at det ikke var så alvorlig som jeg trodde.Da var det bare å melde seg på klubbens neste Vingtreff.Var sinnsykt nervøs, med krampe i fingrene og gele i beina.Kjempefornøyd,ble nr 2. Masse tips fra både dommere og konkurenter.En totalt positiv opplevelse.

      Til dere som ikke har prøvd dere ennå, meld dere på første og beste konkurranse.Vi trenger rekrutteringen. Det er litt for dårlig at det eneste du behøver å gjøre for å komme på pallen i en konkurranse er å møte opp.
      Mvh
      Gunnar Børseth

      I might not be very good, but I'm fun to watch.

      Comment


      • #4
        Toppers Jon!
        Har fløyet en del konkurranser i min ungdom, og vet at det å reise på stevner er kjempefint. Du treffer folket fra andre klubber og hobbyen blir enda mer sosial.
        Er ikke helt galt å trene litt før den første konkurransen, men ja: du må delta for å lære. Og vingtreff er et greit program. Dessverre virker spranget til Nordic litt langt for mange, eller?
        Vingtreff er klassen for rekruttering, og vingtreff kan flyes uten balanseror på små stevner.. på nasjonale stevner blir det verre siden man ikke kan bytte bort rollen og immelmannen.
        Enig med deg: ut og fly.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Jeg synes nok at Nordic virker som er større sprang enn det å gå fra ingenting til Vingtreff. Men likevel skal jeg prøve Nordic til sommeren. Så lenge jeg klarer å fly programmet så skal jeg da delta selv om det blir jumboplass.

          Nordic er ikke særlig vanskelig å gjennomføre nogenlunde, men du må kunne rolle ordentlig begge veier og ha en modell som har skikkelig ork til å fly rett opp. Noen manøvre som f.eks utvendig loop blir vanskelig dersom modellen din ikke har krefter til å komme seg høyt nok i vertikal-manøvren før de to utvendige loopene.

          Man klarer fint Nordic med 40-modeller og oppover men utstyrsjaget har tatt litt av, når de fleste kjører med 2-meter kompositt-modeller så er det ikke særlig gøy å komme med 60-kjerre dessverre.

          Har satt pipe på calypso'en nå, så nå er den forfremmet til A-modell før sommeren. Pipa gjorde en vanvittig forskjell. Nå er det oooomph så det holder!
          MVH

          Jon Gunnar Wold

          Comment

          Working...
          X