Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mottaker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mottaker

    Etter en hard landing på isen i går , knuste jeg mottakeren min.
    Har skysport 4 sender og r115f mottaker , Kan jeg kjøpe en annen
    mottaker (hvilken).
    Har ikke peiling på sånn elektronikk, så hvis noen kunne hjelpe
    meg med å finne en 4 kanals mottaker som passer, hadde det hvert fint.

  • #2
    Mottakere er uavhengige av fabrikat - de må bare være på samme frekvens og med samme kontakttype. Alle nye mottakere har stort sett uni-kontakter. På den annen side så tror jeg mange føler seg ekstra trygg når man velger mottaker av samme fabrikat som senderen.

    Hitec sine mottakere er jo både billige og bra.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Originally posted by Superstar40
      Mottakere er uavhengige av fabrikat - de må bare være på samme frekvens og med samme kontakttype. Alle nye mottakere har stort sett uni-kontakter.
      Ikke alle merker har samme plassering i + pluss, - minus, og signal i kontakter, før du kopler til mottakeren, sjekk først om de er plassert riktig i kontakter, hvis ikke , bytt om plasser på de 3 ledninger i kontakten, ikke klipp av ledninger, kontakter har 3 plasttunger som holder kontakter, disse skal løftes opp forsiktig før du tar av kontaktene en om gangen. Kan være +,-,signal eller -,+,signal eller +, signal,- etc..

      Lett å se på mottakeren er ofte merket med +, -, signal så du vet hvor du skal plassere riktig.

      Jens Eirik

      Comment


      • #4
        Alternativt at du kjøper overgangskabel for servo som sørger for riktig +,-,signal. Stort sett alle leverandører har overganger.

        Fargekoder på Hitec er gul=signal, sort = minus og rød = pluss og rekkefølgen er signal,+,-.

        Sjekk det ut mot Futaba.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          takk å takk

          Comment


          • #6
            Originally posted by Superstar40
            Mottakere er uavhengige av fabrikat - de må bare være på samme frekvens og med samme kontakttype. Alle nye mottakere har stort sett uni-kontakter. På den annen side så tror jeg mange føler seg ekstra trygg når man velger mottaker av samme fabrikat som senderen.

            Hitec sine mottakere er jo både billige og bra.
            Også viktig: Mottakere må også ha samme type modulasjon. Dvs at det kun er FM/PPM mottagere som kan byttes mellom ulike fabrikater, da PCM moduleres ulikt av de ulike produsentene.

            Comment

            Working...
            X