Announcement

Collapse
No announcement yet.

Realflight G2 fra Towerhobbies

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Realflight G2 fra Towerhobbies

    Om jeg har forstått dette riktig så koster G2 med alle 5 addons ca. 3200 inkl frakt, toll osv fra Tower..og G2 i Norge koster 2649/2890 uten addons..hvorfor da ikke kjøpe fra TowerHobbies da?
    evt om jeg skal drite å kjøpe simulatoren å kjøpe ett helt nytt modellfly for 3200 da..

  • #2
    Kjøp G2 fra Tower du. Jeg kjøpte G2+add-ons 1-4 derfra i fjor for ca. 3000kr. Har nettopp kjøpt add-ons 5 også (man blir lett avhengig), og angrer ikke et sekund. En simulator er gull verdt (bokstavelig talt når man ser på norske priser).Den sparer deg for mange kræsj, og vil derfor betale seg i lengden. Regn ut hvor mye du sparer på å kjøpe G2+add-ons fra Tower og kjøp fly for de pengene i steden.

    Et lite tips helt til slutt ; det er ikke nødvendig og finregne på frakt og toll på varer fra USA, bare gang prisen (i dollar) med 10 så er du nær nok til å se om det lønner seg. Vær bare oppmerksom på at noen firma bruker UPS, de er litt dyrere enn posten.
    Mvh
    Gunnar Børseth

    I might not be very good, but I'm fun to watch.

    Comment


    • #3
      Kjøpte min simulator fra heliproz.com - heliproz Ressurser og informasjon , send dem en mail og spør om pris med alle add-ons. De får ikke lov å sette lavere pris enn 199.99 på simulatoren, men de selger den billigere
      What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

      Comment


      • #4
        Det er ikke uvanlig at man forhandler litt ved kjøp fra USA og ber om "dagens pris". Dessuten er det en del ting som ofte bakes inn i frakten som: forsikring, hastighet (overseas?) og tollbehandling avhengig av befrakteren (DHL, TNT, mail at sea etc). Kan avtales med leverandøren i de fleste tilfeller.
        I gamle dager bestilte jeg for litt større summer til mange personer, og la inn forsikring på frakten samt benyttet den beste speditøren som jeg den gang fant ut var TNT. Dette har sikkert endret seg i dag......?
        En ide kan være å få med seg flere ved bestilling (av små harde pakker) slik at det bare blir et tollbehandlingsgebyr på f. eks 10 simulatorer.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          og det er mode 2 vi bruker til vanlig her i nord right?

          Comment


          • #6
            De har både Mode 1 og 2 hos Tower. Sjekk derfor hva som står i spesifikasjonene FØR du bestiller. Bestiller du fra et annet sted så SPØR! Det ville vært pyton å bestille feil, og ikke oppdage det før du sitter der klar til prøvetur. Er du uheldig så går det nok å åpne "senderen" og lodde om ledningene, men det må nok betraktes som en nødløsning.
            Mvh
            Gunnar Børseth

            I might not be very good, but I'm fun to watch.

            Comment


            • #7
              Er denne sim så bra i forhold til FMS at den er verd så mye penger ?????
              www.freesider.no

              Comment


              • #8
                Har prøvd FMS og vanlig realflight...LITT forskjell.. Leknes i lofoten u say, er fra Berg jeg da..

                Comment


                • #9
                  Berg ? på veien til Ramsvika ?? så skulle man jo ha slått av en prat da.

                  Store muligheter for at du vet hvem jeg er da jo. (ser ut som alle gjør det her på Leknes)
                  www.freesider.no

                  Comment

                  Working...
                  X