Announcement

Collapse
No announcement yet.

Styring av vannror på Ready.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Styring av vannror på Ready.

    Hva er beste måten å lage til styring av vannror på Ready? Har tenkt litt på å felle ned en (mikro?) servo i flottøren,feste den med epoksy (som også tetter hullet),og bruke pull-pull systemet.

    Går det ann???


    Niklas

  • #2
    Beste måten er å gjøre som produsenten anbefaler.
    Lag løkker og åpne kroker på wirene på utsida av kroppen for lett å hekte styrewirene løs hvis du ønsker å bytte til hjul raskest mulig. Fjærene på roret vil stramme opp og holde wirene på plass. Billig og ukomplisert.
    En ekstra servo gir mer vekt og koster også noe. Den kan også føre til trøbbel med sideroret hvis du får inn vann i servo eller kabelskjøt.

    Comment


    • #3
      Støtter Olles tips her da jeg selv har kommet til at det enkleste er en variant av det originale pull pull løsningen. Altså å bruke en kombinasjon av løkker og kroker ala fiskeutstyr for å kunne demontere flotørene (dette vil spare vekt og penger, tror ikke det er lurt å felle en servo ned i en flotør, da er det bedre å gjøre som bosse Telenor | Sidan hittades inte | 404 se litt ned over siden).
      Forsåvidt kan nok fiske snøre brukes til vanroret.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #4
        vannror

        Ikke noe vits å dille her. Monter orginalen, servoen druker bare uansett. Medd et ene roret styrer du helt greit....
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Har laget til det orginale nå.
          gadd ikke å mekke til en egen patent.
          Det orginale virker helt greit.

          Comment


          • #6
            Patent løsningene er kun ment for de som vil bytte mellom flotører og hjul.
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

            Famous last words? Hey watch this!

            Comment


            • #7
              vannror

              Heisann.Jeg festet bare quick linker ved servoen jeg og litt større hull i kroppen. Det tok meg 5 minlutter ekstra, men til gjengjeld bruker jeg bare 15 minutter på å skifte fra flottører til hjul.
              Lars Norberg

              Comment


              • #8
                Ungdom og slikt

                Heisann Folkens...
                Kan dere oppfordre alle dere vet om som er aktive og mellom 15-25 til å melde seg på Take Off 2004 som er et ungdoms arrangement. Les mer under stevner på Forumet eller www.modellhobby.tk
                Det kommer til å bli skikkelig morro. Her er det bare og melde seg på.
                Lars Norberg

                Comment


                • #9
                  Originally posted by olle
                  Beste måten er å gjøre som produsenten anbefaler.
                  Lag løkker og åpne kroker på wirene på utsida av kroppen for lett å hekte styrewirene løs hvis du ønsker å bytte til hjul raskest mulig. Fjærene på roret vil stramme opp og holde wirene på plass. Billig og ukomplisert.
                  En ekstra servo gir mer vekt og koster også noe. Den kan også føre til trøbbel med sideroret hvis du får inn vann i servo eller kabelskjøt.
                  Jeg ville ikke montert servo på flottøren da det er fuktproblemmer som kan komme senere, her er det enkle løsning på å overføre styreror til vannror via pushrod.

                  Jens Eirik
                  Attached Files

                  Comment

                  Working...
                  X