Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva ville dere ha valgt? Erfaringer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva ville dere ha valgt? Erfaringer?

    Jeg skal en tur til over dammen og tenkte at jeg skulle ta med meg et par digitale servoer. Jeg har ingen fra før av, så jeg kunne gjerne tenke meg litt råd fra dere. Har tenkt på følgende:
    HS 5625
    Fut 9252
    eller eventuelt JR digitale
    Jeg trenger ikke de beste servoene, men noen som kan brukes i feks 120-size fly og evnt helikopter og som ikke koster alt for mye.
    Synspunkter???
    Jaran

  • #2
    Du er jo gal, spørre om råd her???
    OK: skygg unna Hitec, dem lager så mye møl at det er et lykketreff om dem virker.... basert på MINE erfaringer med en lang rekke merker over mange år. Er vel bare Hitec som stadig utmerker seg som middelmådige...
    PS: noen vil sikkert si at Hitec er bra, men det er bare basert på manglende erfaringer med gode produkter. Futaba, MPX, Graupner og JR gir bedre odds.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Originally posted by joo
      Du er jo gal, spørre om råd her???
      OK: skygg unna Hitec, dem lager så mye møl at det er et lykketreff om dem virker.... basert på MINE erfaringer med en lang rekke merker over mange år. Er vel bare Hitec som stadig utmerker seg som middelmådige...
      PS: noen vil sikkert si at Hitec er bra, men det er bare basert på manglende erfaringer med gode produkter. Futaba, MPX, Graupner og JR gir bedre odds.
      Punktum!

      Det er faktisk også min erfaring. Ingen av mine JR servoer har noen gang sviktet. Det samme kan ikke sies om mine HS 525BB fra Hitec..

      Comment


      • #4
        Jeg skal en tur til over dammen og tenkte at jeg skulle ta med meg et par digitale servoer. Jeg har ingen fra før av, så jeg kunne gjerne tenke meg litt råd fra dere. Har tenkt på følgende:
        HS 5625
        Fut 9252
        eller eventuelt JR digitale
        Jeg trenger ikke de beste servoene, men noen som kan brukes i feks 120-size fly og evnt helikopter og som ikke koster alt for mye.
        Synspunkter???
        Gå inn på: http://www.curtisyoungblood.com/faqs/

        Han har veldig mange spørsmål om dette, og en del bra svar.
        Selv har jeg aldri hatt problemer med mine JR servoer, men Hitec har vært årsak til en del stygge krasj..


        Hilsen Tore
        Tore

        Hva mener du..Det kommer mot deg...Hiv Radioen på det!!!!

        Comment


        • #5
          Det blir litt feil å si at Hitec bare er dritt..... Jeg regner med at det mest sannsynlig sitter mer Hitec utstyr i norske fly enn noe annet. Feilprosenten blir derfor høy, så det reflekterer ikke nødvendigvis et dårlig produkt men også om hvor mange som har det og hvordan de brukes! Joda, de lager mye dårlig, men du finner også mye dritt fra Futaba og JR...

          Hva slags mottaker har du? Jeg ville valgt samme produsent på både servoer og mottaker for å være sikker på at du får full utnyttelse av den digitale servoen. Er litt usikker, men jeg tror enkelte fortsatt opererer med forskjellig puls???

          Før jeg hadde kjøpt ville jeg prøvd å finne ut av hva som kreves av styrke, hastighet og presisjon og valgt servo etter disse kriteriene. Det har kommet mange digitale servoer i markedet som har fått "digital" pris men som fungerer rett og slett alt for dårlig og som absolutt ikke leverer de ytelsene man forventer. I disse tilfellene kan man heller kjøpe gamle gode analoge servoer.

          Tom Erik Smedal
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

          Comment

          Working...
          X