Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radiotest: Graupner MC 22

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radiotest: Graupner MC 22

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Dette oppfattes for meg som en en kjempe bra sender; er man på isen og går igjennom har man "flytevest" på...

    Jeg liker mest Japsesølv... eller kanskje jeg skulle prøvd den en gang Jon?


    Litt morro her på kvelden, skal jo til Oppdal og stå på ski nå.... Nordiske Studentdager, med afterski tre dager til ende. Nå får modellfly være modellfly, urmennesket mitt skal frem.

    Comment


    • #3
      Kan du på Graupner tildele servoene helt fritt på mottakeren?

      Klaus: Oppdal??? Nu blir æ misunnelig, snowboardet mitt er bare brukt 20 meter hittil
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Er litt enig med Klaus, de store europallene kan mye og er gode på programmering, men liker de hendige små og nette
        (men savner ærlig nok programmeringen som JOO kan gjøre på senderen. Futaba kommer med ny 9Z, får håpe det skjer noe der)

        Snø Klaus? Alle andre med vettet i behold gleder seg når snøen forsvinner.


        Ha en fin tur !
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Hmmm... Oppdal ja...
          (Her på sørlandet er det knappe 3cm snø, og urin-vånerne kaller DET vinter....)

          MEN..
          Jeg er litt enig i at MC22'en er litt stor og "klumpete, men programmeringen er visst i en klasse for seg.
          For oss som liker "japsesølv", så har jeg selv tittet litt på MX22. Samme som MC22 (tror jeg..), men i pinnsvin-utgaven. Synspunkter?

          Mvh.
          Sir Crashalot
          Audun Thinn
          Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

          Comment


          • #6
            [quote="joo"]Kan du på Graupner tildele servoene helt fritt på mottakeren?
            [quote]

            Tror ikke det, men hva ville vært poenget med det? Hvis du tenker på alle ferdigprogrammerte miksere som f.eks Crow, flaperons etc. så er det med en liste over hvilke kontakter i mottakeren de forskjellige servoene skal til. Det gjør programmeringen så mye enklere når alt er koblet opp.

            Japsesølv er jo stilig å se på men det er jo bare plast det også

            MX-22 er identisk med MC22 i software, men ferdig utbygget med knapper og brytere.
            MVH

            Jon Gunnar Wold

            Comment


            • #7
              Hva jeg skal med fri tildeling av servoer?? Frihet Jon, frihet Har en 99% ferdig artikkel om MPX et sted på tallknuseren, kommer nok.. les og bli overbevist. En flott artikkel du har laget igjen forresten! Takker og bukker.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Hva jeg skal med fri tildeling av servoer??
                Ja si det, har en Hitec Prism 7x som har Elevons på kanal 1 og 7. hva skjedde da jeg skulle bruke min nye elektron 6 tror dere? Akkurat ingen kanal 7 og ingen elevon mix. (lurte meg rundt hved bruk av elevator til flap miksen men like vel...
                Gert Hildrestrand.
                Limets Venner.
                Valdres Flyklubb Modell

                Famous last words? Hey watch this!

                Comment


                • #9
                  Hahhh Vingemutteren gav svaret... på MPX kan jeg gjerne legge elevons på servo 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 og 9 om jeg vil (nå skal jeg ikke antyde mer, ellers spøker det for kneskålene mine....)
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment

                  Working...
                  X