Announcement

Collapse
No announcement yet.

FMS og funksjoner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FMS og funksjoner

    Vel har forsøkt meg på FMS for og se om gammel helikopterhoderegning virker oppe i topplokket ennå. Vel det er riktignok med Microsoft Joystick da jeg venter på kabel til min gamle Futaba FF7 1024. Modellene er MEGET følsomme bortsett fra Huges´en som følger med FMS som standard. Denne klarer jeg og håndtere uten at det ser ut som jeg har flyr med skjev rotor og halveis defekt gyro. Det jeg undres over er om jeg vil få med EXP, DUAL-RATE, IDLE-UP OSV. når jeg kobler til Futabaen?

    For øvrig må jeg jo si at det har skjedd en del siden jeg fløy på den første Dave Brown simulator på en da ”nesten nye” 386 maskin, med 55MB hardisk og 2 MB ram…… Men det funket det også

    Mvh. Arild
    Arild Johansen

    Modell-Helikoptersport
    Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
    AHMHK

  • #2
    Du trenger ikke noe spesiel kabel for å koble Futaba radioen til pc i FMS, se denne posten jeg har lagt inn tidligere
    (MFN) ModellflyNytt.no

    Eller du kan gå hit å lese alt om dette(ha litt tolmodihet med siden, den blir auto oversatt til engels)
    ページが見つかりません - エキサイト
    www.freesider.no

    Comment


    • #3
      Exp. dual rate i FMS

      Joda, du får med dual rate. Expo kan du slå av og på i kalibreringa av senderen, men den er bare av og på, ikke no midt i mellom. Du kan sette opp senderen slik du ønsker med de 4 standard kanalene og miksere og få virkningene av disse i FMS. Det virker for meg på minHitec Eclipse 7 QPCM.

      Comment


      • #4
        Hmm... såre enkelt jo Da stikker jeg en tur på Clas Ohlsson og kjøper motstand og DIN-plugg. Her skal hjerne og fingre varmes opp.....[/img]
        Arild Johansen

        Modell-Helikoptersport
        Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
        AHMHK

        Comment


        • #5
          Hvist pluggen er av type "Philips plugg" kan disse være litt vanskelig å få tak i hos radioforhandlere.

          Jeg for min del bruker 2 stifter som er loddet på hver kabelende å isolert, så putter jeg di bare inn dær di skall være på radioen.
          www.freesider.no

          Comment


          • #6
            Forsiktigt med trainer pluggen, Jeg har sansynligvis tatt livet av tre radioer p,g,a, kortslutning i din pluggen fra fms overgangen (min egen feil da jeg hadde lagt til ekstra strøm og en lednings kordel hadde til slutt lagt seg på feil plass). Kostnaden på reperasjonene vet jeg i skrivende stund ikke.
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

            Famous last words? Hey watch this!

            Comment


            • #7
              Originally posted by Vingemutteren
              Forsiktigt med trainer pluggen, Jeg har sansynligvis tatt livet av tre radioer p,g,a, kortslutning i din pluggen fra fms overgangen (min egen feil da jeg hadde lagt til ekstra strøm og en lednings kordel hadde til slutt lagt seg på feil plass). Kostnaden på reperasjonene vet jeg i skrivende stund ikke.
              Hooopppssss!

              Det minner meg om den gamle JR 347en jeg hadde for en tid tilbake. Påske med fri fra allt..... Den skulle brukes til heliflyging og ikkeno annet. Ett kvarter ute på isen ved Harestua så kom varsel om gåent backupbatteri på senderen. Den måtte inn i 3 mnd. på rep. Tror du det ble en god påske?!?!?! Endte med et godt tak i antenna og POFF i isen så stikker og duppeditter føyk! Bestillte så en JR PCM 10
              Arild Johansen

              Modell-Helikoptersport
              Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
              AHMHK

              Comment

              Working...
              X