Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forus Cup?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forus Cup?

    Hva er grenen: Forus Cup? Før trodde jeg det var ett stevne (en Cup), men så viste det seg at det er en konkuranse gren.
    Jeg vet hva Vingtreff, Nordic, F3A, F3C osv. er, så vidt jeg har forstått er Forus Cup noe allà Nordic.
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

  • #2
    På denne tråden: (MFN) ModellflyNytt.no finner du Forus Cup-programmet...
    Forus Cup er et program, et veldig bra forresten, men det faller ikke inn under FAI-reglene. Brukes på diverse stevner og er etter min mening fint siden det er frie vendinger...
    Uten at jeg vet sikkert regner jeg med at det stammer fra Forus... modellflyklubb ved Stavanger. Brukes ikke ved "offisielle" konkurranser. Et annet mye brukt uoffisielt program er "Sportsman".
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Foruscup er et hundgammelt program som vistnok ble fløyet på sytti og åtti tallet. Det ble overtatt av Sportsmann en gang på åttitallet før Nordic kom på nittitallet. Det har forøvrig vært flere endringer på Nordic programmet de siste årene.
      Hvis noen lurer på hvordan øvelsene i Foruscup er, ta en titt på denne tråden: (MFN) ModellflyNytt.no
      Mvh
      Lars Erik Arntsen

      Comment


      • #4
        Takker for svar!!

        Jeg er medlem i nettop, Forus RC Klubb og første gang hørte jeg snakk om noe Forus Cup så trodde jrg det var ett svetvne som ble holdt på Forus hvert år. Men ettersom jeg så ett sted hvor det ble referert fra ett stevne om hvorda det hadde gått i de forskjellige programaen stod det noe som "...så ble det fløyet Forus Cup. Det var mange som ikke kom gjennom programet..." så da begynte jeg å lure...
        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
        er der ingen der kender dem.

        Comment


        • #5
          Bra, da er du opplyst Flue
          Kanskje du kan finne historien bak programmet der borte? Hvem satte det sammen f.eks?
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment

          Working...
          X