Announcement

Collapse
No announcement yet.

fuel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fuel

    Er det noen vet hvor man kan få tak i cool power her til lands?
    only those who attempt the absurd achive the imposseble

  • #2
    Hvorfor ikke bruke f.eks modell racing fuel

    /Nils Olav
    Nils Olav Moe

    Elefun
    www.artistic3d.net
    www.3dpilot.net

    Comment


    • #3
      Har hørt det er vanskelig, en jeg snakket med dro til Sverige for å handle coolpower. De lager b.l.a en "YS mix" med 20% nitro og 20% Olje.

      Hvis det er YS du skal ha det på kan du evt. prøve 20% lav-viskositetsfuel fra Byron. 404 - File or directory not found.
      MVH

      Jon Gunnar Wold

      Comment


      • #4
        Originally posted by Nils Olav
        Hvorfor ikke bruke f.eks modell racing fuel

        /Nils Olav
        Takk for tipset,men MRF tør jeg ikke bruke.
        En meget drevet f3a flyver fortalte meg at MRF ikke bør brukes,men vis jeg gjordet det måtte jeg kjøre heli motora veldig rikt.
        only those who attempt the absurd achive the imposseble

        Comment


        • #5
          Originally posted by jokke
          En meget drevet f3a flyver fortalte meg at MRF ikke bør brukes,men vis jeg gjordet det måtte jeg kjøre heli motora veldig rikt.
          Kjører du motoren for magert kan den ta skade uansett type fuel. Hadde det vært tilfelle at MRF var mer kritisk enn andre fueltyper av tilsvarende type tror jeg vi hadde hørt om det...jeg har hvertfall KUN positive erfaringer med MRF selv, både totaktere og firetaktere, heli og ducted-fan og propellfly.

          Men siden det er så mange meninger rundt fuel så må man nesten velge på "magefølelsen", og hvis den sier deg at du vil ha Coolpower så er jeg temmelig sikker på at Smallsize i Oslo selger dette.

          mvh.
          Ole André

          Comment


          • #6
            Takk for tipset,men MRF tør jeg ikke bruke.
            En meget drevet f3a flyver fortalte meg at MRF ikke bør brukes,men vis jeg gjordet det måtte jeg kjøre heli motora veldig rikt.
            Har ikke hatt noe problem med MRF i helikopter.
            Fløy ca 150 liter i 2003 uten problem, ingen av de jeg kjenner har heller hatt problemer med den fuelen, snarere tvert i mot.
            Har også testet cool power 15%.

            Jeg kjører ikke motoren veldig rikt, men den må for all del ikke gå magert men det gjelder jo all slags fuel.

            /Nils Olav
            Nils Olav Moe

            Elefun
            www.artistic3d.net
            www.3dpilot.net

            Comment

            Working...
            X