Announcement

Collapse
No announcement yet.

HJEEEELP!! Korrekt CG på Multiplex Bonito???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HJEEEELP!! Korrekt CG på Multiplex Bonito???

    Er det noen som har en Multiplex Bonito HotLiner som kan fortelle meg hva manualen oppgir som korrekt CG på denne modellen??

    Har ikke fått tak i manualen til flyet desverre, og utallige søk på nettet har ikke gitt noe resultat....

    Er også interessert i å kjøpe en kopi av manualen om noen har den...

  • #2
    HJEEEEEEEELP!!!!!

    Ingen som har noe svar på dette??

    Comment


    • #3
      Tyngdepunkt

      normalt CG er jo ca 33% bak fra profilets forkant eller der profilet er tykkest , men det har du vell sikert prøvd. Har du flyd den ??

      Comment


      • #4
        Ingen som vet noe om denne??
        CG er greit nok, men noen som vet ca. rorutslag??

        Gidder ikke å ofre en modell til på prøving og feiling....!

        Comment


        • #5
          MPX Bonito

          Prøver igjen, jeg har også en Bonito. Kjøpte den brukt i sommer. Jeg har ikke nøyaktig mål på plassering av tyngdepunktet. Men 33% høres ut som et bra utgangs punkt. Hva slags motor bruker du? Jeg bruker en Ultra 1300 med 12X7 propel og 12 celler. Har et forbruk på 120A! Men da går det rett opp!!!!! Send meg en privat melding hvis du vil ha mere info.
          Damn these things are hard to fly!

          Comment


          • #6
            Bonito ror utslag!

            Balanseror 20-25mm opp og 10mm ned
            Høyderor 10-15mm opp/ned
            Sideror 20mm hver vei, hvis du har sideror. Det er ikke originalt på Bonito´en!
            Brems 45grader opp, det er ekstremt viktigt å ha brems. Hvis du ikke har brems må du ha 150 meter stripe for å klare å lande den. Den flyr raskt. Den er kristisk å fly seint i svinger!

            Det er ikke noe problem å fly det med C G på 33%

            Send en "PM" hvis du ønsker å ringe meg eller ta kontakt på annen måte.

            MVH Simon B. Nielsen
            Damn these things are hard to fly!

            Comment

            Working...
            X